Korg Poly 800 thread

Minimoog

Ingeburgerd
Ik heb van mijn vader een Korg Poly-800 synth overgenomen. Alleen zijn bij de toetsenbord de contactrubbers wat versleten. Zijn deze nog verkrijgbaar?

Qua klank doet mij deze synth veel aan de Prophet 5 en de MiniMoog denken. Prophet 5 vooral als ik de chorus aanzet. Ik zit te denken om de Moog Slayer Mod, beschreven op http://synthmod.net/korg/moog_slayer/ uit te voeren.

Moog slayer mod heb ik zelf ook gedaan. Verder vind ik het niet zo'n heel bijzondere synth en doet me weinig aan een minimoog denken.

Die Slayer mod valt erg tegen vind ik, voordat je het weet gaat hij over zijn nek.. en
dat is niet mooi kan ik je vertellen.
Voor de rest is het best een leuke synth, al miste ik toch echt knoppen, heb hem dan ook redelijk snel weer verkocht.

ik vind de poly heel leuk, maar de vergelijking met een p5 kan ik ook niet maken. maar dat neemt niet weg dat de poly 800 een leuk alternatief is voor een juno 60(en nee ik vergelijk hem niet met een j 60)

Die Slayer mod valt erg tegen vind ik, voordat je het weet gaat hij over zijn nek.. en
dat is niet mooi kan ik je vertellen.
Over zijn nek? Ik vind die mod erg handig, iig hands on control voor cutoff en resonance. Ligt misschien aan de weerstand want ik vind hem best subtiel.

Hier krijg ik weer een general Akbar gevoel bij, maar vooruit: nee de Poly-800 klinkt niet als de genoemde classics, maar is op zichzelf, op zijn eigen bescheiden manier ook gewoon een classic... die inderdaad voor minder dan 100 euri van hand gaat. Een grove frikandel kan het lekkerste zijn wat er is. :kimono:

Die mod lijkt me inderdaad erg leuk!

Mocht ik eerder geweten hebben hoe veel bang for the buck deze kleine rakker is, ook ongemod, had ik hem aan mijn arsenaal toegevoegd. Klonk gewoon best wel goed, ken duurdere synths die slechter klinken! Niet zo veel functionaliteit maar wel een leuke om te dubbelen of je analoge polyfonie wat op te krikken.

de poly 800 lijkt qua klank totaal niet op de prophets en al helemaal niet op de minimoog.

buiten dat is het gewoon een bijzonder leuke synth die net even anders in elkaar zit dan de meeste analoogjes. toen ik er een kocht was ik toch wel aangenaam verrast. stom dat ik hem heb verkocht :frons:

de sequensen die ik er mee programmeerde waren toch unieker dan de gene die ik in men mmt 8 programmeer, dat komt ook omdat je can die leuke foutjes kunt maken als je een akkoord wil programmeren. De mijne had ook nog eens midi..
Waarom heb ik je weg gedaan 800, waarom ... !!!

Met de moogslayer mod kun je je speakers, koptelefoon en oortjes aardig naar de klote helpen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik de boel een keer knap hard had staan en iemand even aan een knopje draaide. hoorde daarna nog dagenlang dezelfde irritante *!(*&#(!*& ! piep.. Wat een pestherrie. Verder hele lekkere synth, makkelijk te programmeren, helaas erg beperkt door zijn golfvormen, maar de sounds DIE je er uit kunt toveren klinken prima. Alleen jammer van de buggy midi implementatie :(

Of een potmeter gebruiken met een andere weerstand (minder extreem).

Ik bekeek via internet de servicemanual van de Poly-800. Ik zag dat daar een Intel 8085 microprocessor inzit. De P5 heeft een Zilog Z80 aan boord.

Ik bekeek via internet de servicemanual van de Poly-800. Ik zag dat daar een Intel 8085 microprocessor inzit. De P5 heeft een Zilog Z80 aan boord.

dus ?

de prophet 600 heeftweer een simplere processor erin zitten
zodat je de knob twistings kan horen ..
foutje

de poly800 is egt niet te vergelijken ...met dat soort synths

bv de ssm line cghippies die in de poly8900 zijn gebruikt zijn ook gebruik in siel synth s..
casioo 1000/2000 zou te vergelijken zijn ..evt polysix aleen heeftdie wel knoppen /geenmidid

De P5 heeft er twee en de P5 heeft hardware envelopes en LFO's.

Back