RME of MBOX

Chille

Ingeburgerd
8)

Ik was van plan om me een MBOX aan te schaffen (voor gebruik met Win XP), probleem is dat er geen midi aanwezig is op de MBOX. Ik maak hiervoor dus gebruik van mijn klassieke Soundblaster midi-poort. Klassiek probleem: als ik soft synths gebruik, in combinatie met midi, is er natuurlijk de "latency" (vertraging).

Wat is de beste oplossing (prijs/kwaliteit) om dit op te lossen?

Men zegt mij bovendien dat een RME multiface (een extern bakje met midi + analoge connecties) een betere oplossing zou zijn dan de MBOX...

Heeft iemand suggesties?

:peukie: :peukie: :peukie:

hoi Chille !

Gearriveerd?

Welkom!!
Ja mijn mening weet je alvast hè. Ben wel eens benieuwd wat de meningen zijn van andere forumgangers hier.
Kzal er maar alvast bijvertellen hier, dat je Cubase SX in huis hebt, maar ook geen bang hebt om met pro tools aan de slag te gaan als het erop aankomt.
Ik weet niet wie hier met èèn van deze twee PCI HD rec systemen werkt op het moment, maar hier zullen alvast gasten aanwezig zijn, die meer van deze materie kennen dan ik met men Atari 1040 stf.

:)

M-box en RME multiface zijn nogal verschillend. Een aantal verschillen (afgezien van de prijs) op een rijtje. M-box: 2 in 2 uit, inserts, Protools LE (volgens mij geen asio drivers), microfoon voorversterkers. Multiface: 8 in 8 uit, ADAT aansluiting, ASIO drivers, DSP mixing, midi in/out. Kortom appels met peren vergelijken. Wat wil je er nu precies meedoen en wat is het budget?

ff kleine correctie: Mbox heeft wel Asio driver...Wel nog in beta stadium

RME

RME

Puur op gevoel zou ik voor de RME kiezen. Die gasten bouwen echt professioneel spul.. en ik hoor er echt alleen maar goede verhalen over.

Die Mbox is wellicht handig als je persé met protools wilt werken.. een voorkeur voor USB hebt.. enne.. erm.. tja.. je kunt er direct een Hi-Z instrument en Microfoon instoppen.. maar zijn dat dingen die bij jou de doorslag geven ?

OK, guys, bedankt voor de suggesties.

8> 8> 8>

Back