Zoek geluid: When the Lady Smiles

ruezzz

Nieuwkomer
Hey allen,

Ik ben een backingtrack aan het maken voor 'When the Lady Smiles' van de Golden Earring.

Iemand een tip hoe die sound krijg?
Ik kom een heel eind in de richting, maar het is het net niet...
Ik dacht dat de bassist van de Earring dit met een Moog Taurus deed/doet (zal wel op arppegiator staan).

Ik beschik o.a. over Trilian, Omnisphere, Moog Modular (Arturia), NI Komplete

Tips of patches zijn welkom!!!

Hmz, zo the horen is t iets van een Bandpass filter die dr overheen zit, maar t zou ook goed een FM geluid kunnen zijn. En gewoon een arpeggio idd. Met je Moog Modular moet da wel te maken zijn neem ik aan.

Allrighty, een bandpassfilter? Vind ik die in de MOOG of moet ik daar een aparte plugin voor gebruiken? Je bedoelt een soort phaserachtig iets?

Ik zie dat de moog modular een Formant filter heeft, daar kan je een bandpass mee namaken. Wat een bandpass doet is eigenlijk zowel de Low frequency als de high frequency weghalen. Je houd dus alleen je midrange over.
200px-Bandwidth_2.svg.png

Dit kan je met je Formant filter namaken, door de buitenste frequenties bij de formant weg te filteren. Net als dat je dat zou doen bij een Graphic EQ.

Maargoed ik zal wel ik kijken of ik t geluid kan namaken in mn JP8080, om te zien in welke richting t geluid zit ;).

Want t gaat om t basgeluid in t begin toch? :P

Precies, die bassound van het begin (loopt door het hele nummer heen).
Volgens mij 'moduleert' het filter ook, want niet alle noten zijn hetzelfde.

er zit toch gewoon ook een bandpass 12db in de moog modular :-)

FF je filter in multimode zetten ^-^

Thanx, ik had em al gevonden...
Ik ga ff checken hoe het werkt.
Ik ben niet echt toetsen/synth expert, ben gitarist en maak met behulp van Logic en diverse softsynths en softsamplers backingtracks voor mijn band... dus veel termen die voor toetsenisten misschien gesneden koek zijn moet ik ff in verdiepen ;-)

Back