Yamaha PSR SX700 - Rock - When The Moon Turns Red

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Ik heb besloten uitsluitend de Yamaha PSR SX700 te gebruiken sinds dit het beste arranger keyboard is dat ik heb, heeft me ook rond de 1300€ gekost... de geluidskwaliteit is dus vele beter dan de andere keyboards die ik heb.
Ook kan ik hier lang mee doorgaan, want er zijn 10.000 den user Styles beschikbaar die je kan kopen en ik heb er al heel veel (+25.000) Ze trekken niet allemaal op iets, maar er zitten wel toffe dingen tussen en zo kan ik ver komen met 1 keyboard.
Als ik blijf doorgaan ermee zal ik na enige jaren, als ik het geld heb, een Genos 2 kopen. Dat is het vlaggenschip van Yamaha, maar kost het rond de 4000€. Voordeel is wel sinds het ook een Yamaha is dat al de user Styles daar ook op werken vermoed ik, van sommige ben ik al zeker, zo is dat geen weggesmeten geld.

Dit is echter geen user style maar een style die gewoon op het keyboard staat in de rock sectie ervan. De OTS-setting geeft 4 instrumenten waar je kan uit kiezen, ik vond dit instrument het beste klinken, het is een sax denk ik geworden, ik weet het niet meer zeker.

Ik heb de track live opgenomen via men Roland Rubix22 audio-interface in Ableton Live 12. Daarna heb ik de piek naar 0.10 dB gebracht en ik denk dat ik deze track op 9.5 LUFS heb gezet met Ozone Maximizer. Meer is er niet aan gedaan.
Wel heb ik de compressor en EQ gebruikt op het keyboard zelf, en dat doe ik vanaf deze track elke keer. Zo klinkt het iets beter vermoed ik.

Ik heb de track When The Moon Turns Red genoemd. Simpel liedje weer maar ik vond het toch weer leuk.

Back