Aanbeveling mixbus compressor

Ik denk dat je in die prijsklasse het mooiste wel hebt genoemd.

een diy ssl fx384? lukt dat voor dat geld? de fnr zijn ook wel goede opties. anders zou ik doorsparen en voor een tk audio bc1 gaan, ik val elke keer weer van mn stoel van de soundkwaliteit.

Hmmm... die ART is €400, en die TK komt rond de €1000. Ik heb geen zin/tijd om zelf te gaan bouwen. Net m'n mengtafel voeding gerecapped en heb voorlopig wel weer ff genoeg gesoldeerd. Had al gekeken naar de SSL mixbuscomp Gyraf diy. Die is wel te bouwen voor een 300 (ex kast) maar nee geen zin. Ik lees over die FMR dat ze wat lowend wegnemen en dat is nu net niet de bedoeling. Iemand ervaring ermee ?

Aangezien je naam Dubcreator is, ga ik ervan uit dat je dub / house maakt. Misschien een Focusrite compounder met de beroemde bass extension?????

Klopt Roots en Dub reggae. Ik heb geen extra laag nodig. Dat zit wel goed in de mix. Ben ook niet zo'n focusrite fan. Heb ook een Penta in m'n rack hangen en heb die wel eens geprobeerd op de mixbus maar is me niet goed bevallen. Die is ook uit de platinum serie en kan me dan goed voorstellen dat de compouder dan hetzelfde klinkt.

de compounder is wel een stapje beter dan de penta, dat vind ik een vrij nutteloze doos. je kan 'm eens proberen idd, voor drumgroepen werkt ie prima dus wellicht ook op de volledige mix...

Je zou de penta is moeten proberen als mic pre. Alleen op limit preset is ie zwaar onderschat. Maar ik heb nog ff het eea over de fmr rnla zitten lezen en denk dat ik hem maar ga kopen. Of toch die VLA, alleen zit ik niet op buizen te wachten. Die zitten al in mijn multitracks. En ik geloof niet dat je ze kan bypassen. Heb ook wat moeite met het niet kunnen regelen van de att/release tijd.

Dat maakt me benieuwd wat voor multitrack je hebt..

Als je op zoek bent naar wat kleur en glue op je mixbus dan zou ik zeker de Compounder proberen. Koop je 2e hands, vind je het niks dan verkoop je m weer. No risk.. Ik vind de compounder wel een lekker klinkende comp als je m subtiel inzet. De ART en FMR ken ik niet, dus wat nu het beste is... i dunno..

hey Dub! ben zelf ook niet zo'n Focusrite fan ;) Had een Voicemaster Pro, nu een ART MPA GOLD met mooie RCA tubes erin. Veel meer mijn smaak. De compounder is wel een van de weinige Focusrite Platinum dingen die de moeite waard zijn. Ik weet dat heel veel house producers ze nog steeds gebruiken. Zelf heb ik ook een ART Pro VLA (eerste versie) met Britse Mullard buizen erin. Ik vind hem erg lekker klinken op vocals, acc gitaar en als drum comp (soms), maar krijg het als mixbus compressor nog niet helemaal lekker. Als bus compressor heeft ie (bij mij althans) niet echt de glue factor. (Zeker omdat de originele VLA geen regelbare attack en release heeft en alleen FAST of AUTO te selecteren is, bij de VLAII is dit beter.)

Voor 300 Euro is er voor de rest niet heel veel keus. Misschien een paartje DBX? (Hoewel de echt goedklinkende 160X weer duurder zijn...) Moeilijk hoor...

EDIT: Trouwens... Mocht je benieuwd zijn naar de sound, wil ik wel even een track of een snippet van je door mijn PRO VLA halen. (Mijn conversie is niet topklasse (M-Audio), maar kun je in ieder geval de sound beluisteren.) PM me maar als het je wat lijkt.

Laatst gewijzigd:
Back