Wat is ''the best looking synth'' ever.

intiem:

Attachments

• eagle.jpg
    eagle.jpg
    454,3 KB · Bekeken: 99
De Ensoniq VFX "ademt" gewoon EBM industrial :

10_vfx.jpg

Geen synth maar een sampler :)

De Akai S1000 KB

Attachments

• akas1000kb01.jpg
    akas1000kb01.jpg
    83 KB · Bekeken: 99
ik weet het niet hoor die akai s1000 is net een synth met een waterhoofd

Tja.. je moet al dat geheugen toch ergens kwijt... er staat 1000KB op, dat is iets minder dan 1MB... :)

Beste Bass, het was niet m'n bedoeling om Sinew1958's topic te ''kapen''.
Ik had er echt geen flauw benul van dat er ooit al in een ver verleden een dergelijk topic
met hetzelfde onderwerp heeft bestaan :engel:
Sorry, wordt wel eentonig zo.

Beste Bass, het was niet m'n bedoeling om Sinew1958's topic te ''kapen''.
Ik had er echt geen flauw benul van dat er ooit al in een ver verleden een dergelijk topic
met hetzelfde onderwerp heeft bestaan :engel:
Sorry, wordt wel eentonig zo.

Kan gebeuren toch, daar hebben we o.a. mods voor (die voegen dat misschien wel even samen).

Best strak dat wit ja.

Mja ik weet dat het een gigantisch onding is. Maar ik vind het ook een geweldig uitziend apparaat. Heb deze jaaaaaren geleden ooit eens bij Saris gezien (jaja toen het nog bestond in r'dam) en er altijd eentje willen hebben ondanks het feit dat het een volstrekt onbruikbaar ding is in mijn setup :-) Gelukkig heb ik tegenwoordig twee MX1000 midi masterkeyboards uit dezelfde lijn om mijn lichtgrijzeklavierenfetish te bevredigen :-)

Pfff.. zoveel eigenlijk...

WAVE, Voyager Electric Blue, D-50 (jeugdsentiment speelt mee.. :D ), Xpander, Virus (K)C, NordLead3,... etc. etc.

En deze ook wel..

roland_v_synth.jpg

Yamaha GX1

Attachments

• gx1.jpg
    gx1.jpg
    50,5 KB · Bekeken: 94
Het is best wel bijzonder, zoveel mensen, zoveel smaken :okdan:
Maar op deze manier zullen we nooit weten welke echt de mooiste is.
Misschien wordt het daarom tijd voor een synthcontest, dan pikken we er een aantal uit en vervolgens kun je dan je favoriete keus kenbaar maken :eureka:
De synth met de meeste stemmen is dan voorlopig de ''best looking synth'' van het moment (tot er weer een volgende wordt gehouden).
Het is maar een idee?

Ik volg jouw voorkeur: ik vind de SH-5 er het meest bruut, indrukwekkend, knoppendraaiend, "synth" uitzien. En dat terwijl hij toch een zekere elegantie heeft; je ziet -of het lijkt erop- dat er over de looks ook even nagedacht is.

Younger_Brother_03.jpg

Hoewel ik de Moog Sonic V ook erg leuk vind.

!BdiJqf!BGk~$(KGrHqQOKjIEq43mEwu)BK5U0Yr6Nw~~_12.JPG

Eigenlijk heb ik algemeen een zwak voor synths met rechtopstaand gedeelte, "lab looks", maar toch eleganter vormgegeven dan een brute modular. Niet dat ik zelf zo'n synth in huis heb. :)

Back