6-track probleem

defonk

Ingeburgerd
hallo,

even een 6-track recorder vraagje ...

ik heb een sansui ws-x1 8 channel mixer/ 6 track recorder

als ik mn kanalen gewoon ingain en mn stereo output
aan mn monitors hang krijg ik gewoon goed geluid en alles klopt.

als ik mn kanalen naar de casette deck route en de tracks activeer die ik wil opnemen kan ik ook gewoon opnemen.

als ik opgenomen heb en ik luister wat er is opgenomen hoor ik alleen een minimaal kraak noise achtige geluid, klinkt een beetje als extreem clippend verrot heel zachte versie van de muziek die ik erheen stuur.

iemand die ik ken zegt dat ik de koppen van de casette deck schoon moet maken, maar goed.

heeft iemand hier ervaring mee?

bvd...

allright,

maakt het nog uit wat ik gebruik, bijv .. perse alcohol solution ?
en .. welk onderdeel moet er precies schoon, kan dat niet precies zien.

thanks !

cool die sansui !
al twee keer overwogen om die te kopen, maar nooit gedaan, helaas.

kan iemand mij mischien vertellen wat ik precies onder de koppen moet verstaan en hoe ik ze moet schoonmaken? want mijn probleem blijft ontstaan en ik heb het gevoel dat ik voor jan met de korte achternaam met een zeemstaafje zit te klooien.

bvd

binnen_cassettedeck.jpg

Die 2 koppen aan de onderkant!
Zit vaak een laag viezigheid op, stof nicotine etc..
Als je die schoon kan krijgen dan moet het allemaal weer naar behoren werken.
Bij mij iig wel..
Overigens heb ik wel een wattenstaafje gebruikt, het blijft ouwe vintage meuk dus tja!!:D

thats just beautifull.

thanks! daar hebben we wat oan .

Sommigen beweren dat het met jenever of spiritus ook kan maar daar heb ik geen ervaring mee.
96% alcohol is bij de drogist of apotheek te krijgen.
Lenscleaner werkt ook.

Gewoon voorzichtig met de gleuf 'mee-aaien' en zorgen dat er geen meuk achterblijft.

Als dit niet werkt is er meer aan de hand.
Misschien staat de kop niet lekker afgesteld of zit er verder iets in de elektronica. Als je hier geen verstand van hebt, kun je dit gedeelte misschien beter door iemand anders laten doen.

Back