Boek Produceren, basis muziek.

K-Serotin

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een boek, waarin de basis van de muziek ligt.
Bijvoorbeeld, basis van nummer, effecten, mastering etc.

Weet iemand een goed boek om theoretische kennis, toe te kunnen passen in het beginnen te maken van muziek.

Het gaat mij vooral om, werking synths, welke geluiden op de achtergrond, en waarom.
Najah lastig te verwoorden, want heb er nog weinig kennis van, haha daarom zoek ik een boek met de kennis. En daarna mijn eigen gevoel erin te stoppen.

Ik zie wel veel muziekscholen, cursussen. Lijkt mij dat deze ook gebruik maken van een soort opbouw in kennis?

Wat je vraagt is zo idioot breed dat als je het in een boek zou moeten stoppen je continu achter de feiten aan zou lopen en niet genoeg had aan 1 werk ter grootte van een encyclopedie.

Theorie alleen kun je al een leven lang studeren; en wil je het jezelf makkelijk maken, vergeet dan alle plugins, synths en effectensantekraam en probeer de basis gewoon door te krijgen met alleen maar een piano.

Wat je zegt van "welke geluiden" - bij elektronische muziek wordt dat niet zo bewust gekozen. Het kan zijn dat je dat kiest door eerst door een ris presets te klikken. Wat belangrijker is is hoe het in de rest past, welke richting je uit wil, en door de eisen van het genre waarin je werkt.

Speaking of which - welke soort muziek wil je je op storten? Je kunt wellicht http://samplemagic.com/secretsofhouse.htm eens doorkijken, goede kans dat een hoop concepten naar andere stromingen te vertalen zijn.

Speaking of which - welke soort muziek wil je je op storten? Je kunt wellicht http://samplemagic.com/secretsofhouse.htm eens doorkijken, goede kans dat een hoop concepten naar andere stromingen te vertalen zijn.

Ziet er goed uit.
Aan hun sample cd`s te horen weten ze ook wel waar ze het over hebben.

Internal mixing heb ik al gelezen en is een leuk boek met handige tips alleen is het niet gericht op produceren maar op het mixen.

Je kan ze ook alle bij bestellen.:D

Thanx!
Het gaat nu voornamelijk om hardstyle.
Ben maar begonnen met nummers uitpluizen, en na te maken. Leert best goed vind ik.

Haha nu nog een beetje strakke geluiden eruit krijgen, want woow wat zijn sommige geluidjes amazing zeg!

Dat secrets of house boek is erg okay. Ik heb er ook nog dingen uit kunnen leren! En VEEEEEEEEL plaatjes is natuurlijk altijd goed!

Back