Macbook syncen met MPC60

barn

Detroit nerd
Beste,

Ik wil binnenkort mijn macbook aan kunnen sluiten op mijn midi-setup die geleid wordt door mijn MPC60.

Nou heb ik hier helemaal geen verstand van, en wil ik edits kunnen maken, en Logic en of Ableton laten meelopen met mijn midi-clock... Als slave dus.

Ik neem aan dat dit gewoon kan, maar wat voor usb-midi-dingetje moet ik aanschaffen voor mijn macbook (geen firewire)

Dank!

Ehh.. gewoon een simpele USB naar MIDI interface (een soort kabel is het met aan ene kant USB en andere kant MIDI, met wat software die je kunt installeren en klaar ben je.. ;)

Hmm interesant ik zit over een vergelijkbaar iets na te denken, wat voor edits wil precies doen op de computer?

als je wil gek doen zonder een cent uit te geven, als ik me niet vergis heeft de MPC60 een 96 ppqn signaal sync input
als je via je audio poorten een 96ppqn sync signaal stuurt (zie sync software in mn handtekening), dan "zou" het moeten syncen.
Heb ik zelf nog niet getest, wil ik wel eens doen (heb hier de ASQ10 staan, broertje van de MPC60).

fuck... logic kan niet slaven... ableton wel?

Hoe ik het wil doen is audio-samples maken op mijn macbook... en zonder al die samples fysiek in te hoeven laden in mijn samplers toch redelijk snel mijn eigen synths/drums er onder kunnen jassen... Althans, dat is het plan.

Of bij wijze van een dikke edit maken op de comp, en alleen een dikkere kick er onder mee laten lopen, of zelf inspelen...

Zoiets...

96ppqn klopt

En zijn er verschillen tussen simpele usb-midi interface dingen?

Of maakt het niet zoveel uit...

je kan je mpc als midi controller/sequencer gebruiken en daarmee dus samples in bijvoorbeeld battery triggeren, zo gebruik ik mijn mpc2000 ook om samples mee te sequencen, vervolgens neem ik de midi sequence op in mijn DAW en kan je nog lekker editten..

Of je laat je mpc lekker meelopen met je DAW.., nog beter zelfs..

midi out mpc --> midi interface --> USB computer
zo'n interface kost je 2 tientjes ofzo, zoek even op thomann.de oid, midi in-out naar usb

Drums wil je overigens niet triggeren denk ik.. Die kun je beter inladen in je mpc60, heeftie scsi toevallig? Wil em wel ruilen tegen mijn mpc2000.., die 60 heb je helemaal niets aan joh!!

haha, boelie je bent gek!

En DAW... is een Revox B77 ook goed... wat nou editten, gewoon in een keer goed opnemen ;)

Wil het echte editten voor de edit wel echt visueel op de computer doen trouwens... op gehoor muziek maken doe ik met mijn eigen muziek wel, en leent zich denk ik niet zo voor edits...

Iemand ervaring met edits maken? Wat is handiger? Ableton? of Logic?

Koel man ik werk bijna hetzelfde, alleen is mijn Revox een Tascam hd recorder :P

Back