19" lade voor laptop

P-Five

gearhead
Hallo,

Ik zoek een elegante oplossing om mijn laptop in een 19" rack te kunnen plaatsen. Nu zijn er 19" lades om je toetsenbord op te plaatsen. Iemand al eens geprobeerd om daar een laptop op te zetten? Kun je die dan ver genoeg uitschuiven zodat je ook het scherm open kunt klappen?

Bedankt,
P-Five

Meestal zet je die gewoon altijd bovenop je rack. :)

Meestal zet je die gewoon altijd bovenop je rack. :)

Bovenop mijn rack? Die is 40 eenheden hoog ;-) Dat zijn 4 Quik Lok racks boven elkaar ;-) Maar ik heb nog wel ergens 1H vrij. Daar wil ik dan zo'n lade hebben maar dat moet wel sterk genoeg zijn om mijn laptop te dragen natuurlijk.

dan kom je op zoiets uit;

hebben ze ook groter (2h, 4h)
l_30100951b.jpg

de betere muziekwinkel heeft dat wel, of google, ook wel !

suc6!

:mega:

dan kom je op zoiets uit;

hebben ze ook groter (2h, 4h)
l_30100951b.jpg

de betere muziekwinkel heeft dat wel, of google, ook wel !

suc6!

:mega:

Zeg, is dat niet zo'n TRALA-LA-tje? :D

Ik heb natuurlijk al op Google gekeken en kwam hier op uit:

http://www.interstateaudio.nl/news.php?cat=2

Je kunt je laptop dat gewoon aangesloten laten. Ben je klaar met spelen, laptop uit en inschuiven die hap. Maar is dit stevig genoeg was mijn vraag...

Let je er dan wel op dat zo'n keyboard schuifding er dus vanuit gaat dat je ook een rackprofiel aan de *achterkant* hebt zitten?

Let je er dan wel op dat zo'n keyboard schuifding er dus vanuit gaat dat je ook een rackprofiel aan de *achterkant* hebt zitten?
Hoeft niet, hoor.
Alle versies die ik gezien en die paar die ik gebruikt heb, bezitten maar gaten aan één kant.
Vier m6 schroeven houden een laptop heus wel.

Wout

Hoeft niet, hoor.
Alle versies die ik gezien en die paar die ik gebruikt heb, bezitten maar gaten aan één kant.
Vier m6 schroeven houden een laptop heus wel.

Wout

De 'kastjes' hebben vaak maar gaten aan één kant, maar de planken vaak aan 2 kanten, omdat daar zwaardere en vooral ook diepere (full depth) zaken op worden gezet, in het algemeen.
Die in het voorbeeld hadden in ieder geval de gaten aan twee kanten... :)

Deze lijkt me heel handig, stukje klittenband onder je laptop, handig tegen het schuiven...
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR...ies/SKB-Velcro-Shelf-Case-/art-PAH0001231-000

Laatst gewijzigd:
Ach, als een 19" rack een yamaha A3000 kan houden met 4 schroefjes alleen aan de voorzijde, dan kan een laptop echt NOOIT een probleem zijn! ;)

Ach, als een 19" rack een yamaha A3000 kan houden met 4 schroefjes alleen aan de voorzijde, dan kan een laptop echt NOOIT een probleem zijn! ;)

Hmmneuh,..kweenie hoor,...Kheb maar een jaartje mechanica gehad,..
Maar een laatje,. da schuift uit,.

Nog een beetje flink rammelen op de toetsen en voor je t weet
heb je brokken!,.. Ik snap die vraag wel,.. is t stevig genoeg:?:?:?

Iemand zei ooit es,. geef me een hefboom groot genoeg en ik verplaats de hele wereld! Of zoiets!! :geslaagd:

Kzou iig voor 2he gaan,. dan heb je wat meer draagvlak!

Ik ga toch voor de engelse lade. Dat is de enige die ik ben tegengekomen die speciaal voor een laptop is gemaakt en niet voor je toetsenbord. Bovendien zit er een kussentje aan de voorkant waar je je handen op kunt laten rusten als je aan het werk/typen bent... En het ding weegt 4 kilo dus dan ga ik ervan uit dat het dan wel safe zit.

Vraag me alleen af of ik aan weerszijde genoeg ruimte heb voor de aansluitkabels e.d. Er moet ook een dongel voor Logic in kunnen. Mijn Powerbook is 36 cm breed en de lade is 41 cm breed. De dongel krijg ik er dan niet tussen maar met een USB verlengsnoertje moet dat lukken. Verder zitten er alleen de lader en de audiokabel in...

Ik heb toevallig van de week zo'n lade (zoals die bij Interstate) gekocht, in mijn geval om verschillende effect in een rack te krijgen. Zit bij mij alleen aan de voorkant vast, en is stevig genoeg voor een laptop IMHO.

Vind het nogal wel een beetje tricky om je laptop daar in te doen.

Staat je rack altijd op dezelfde plek? Of word hij ook meegenomen?

Vind het nogal wel een beetje tricky om je laptop daar in te doen.

Staat je rack altijd op dezelfde plek? Of word hij ook meegenomen?

Het rack staat altijd op dezelfde plek. En welke oplossing vind je tricky?

Back