mackie 32.8 bus probleem

Devon-Miles

Ouwe rot
heb vorige week een zeer goeduitziende 32/8 gekocht.
over de klank ben ik zeer te spreken, ben altijd wel een mackie gebruiker geweest. nou stuitte ik bij het volledig checken van de mogelijkheden op het volgende, ik dacht n.l eerst dat het aan de output van een synth lag maar bij bus 7/8 komt alleen maar 7 door en 8 blijft stil. ik hoor wat vaags in de verte.
nu is dit op te lossen door gewoon bus 7 mono links en rechts uit te sturen naar de master. maar zoals het elke aankoop betreft wil je dat op zijn minst alles functioneert.
is dit losstaand van een klein issue een grote kostenpost om dit te fixen?

zitten er geen mute knoppen op die saan ingedrukt ofzo?

oude eigenaar ff bellen om te vragen whatskeburt?

ik heb de mutes idd al gechecked, dat is allemaal unmuted.
probeer de oude eigenaar nu al een week te bellen zonder succes, maargoed dat kan ook wat anders zijn maar toch frappant.

ik heb de hele bups in originele dozen meegenomen maar het tussenstuk van de originele stand mist ook en zat niet in de doos.
ik merk toch dat een mixer iets is waar je pas na langer testen iets te weten komt over de werkelijke staat. toch weer wat geleerd voor de volgende keer.

Wat eventueel zou kunnen, dat heb ik ook wel eens met zo'n Mackie gehad, is dat de routing knop niet helemaal lekker contact maakt. Dus de knop onder bij de fader waar je kunt kiezen naar welke bus je hem wilt sturen of naar de master. Nu heb jij dit dan van de bus naar de master, maar misschien dat het hetzelfde probleem is. Wat bij mij dan helpte was een aantal keer de knop in- en uitdrukken waar je hem heen wou sturen, in jouw geval dus de knop bij bus 8 waarbij je hem naar de master stuurt. Uiteindelijk heb ik hem opengedraaid en hem goed schoongemaakt, er zat wat stof in, en dat heeft goed geholpen.
Of zie je zelfs de meters bij bus 8 helemaal niet uitslaan..?

hey frenk dank voor je reactie :)
de meter slaat helemaal niet uit, alleen bij 7, 8 lijkt helemaal dood

Hmm, dat is vreemd.. En heb je het met meerdere kanalen geprobeerd om die naar bus 8 te routen..?
Probeer ook eens de direct out van bus 8 op de achterkant van de tafel door te lussen naar een nieuw kanaal. Krijg je dan wel signaal op dat nieuwe kanaal..?

ik denk dat het opgelost is :)
eerst kreeg ik geen signaal maar heb via de bus out van 8 via een kanaal even een flink signaal gegeven met de gain open, opeens was het plop, een signaal!
ik test het vanavond nog even goed en laat het even weten, super bedankt in elk geval.
en tsja, dat is analoog he.. de mixer is 2 jaar geleden weggezet en heeft sindsdien stilgestaan, dat verklaart een hoop.

Oke dan! Fijn om te horen dat hij in ieder geval wel werkt.. Veel plezier ermee :)

Back