[Lassence] µ-Ventury II als losse modules verkrijgbaar.

JohnnyBusca

rocket scientist
In belgie gebeurt er tenminste nog eens iets. Zo heeft een freak een modular (Lassence µ-Ventury II) gemaakt en deze wordt via bluebay (http://www.bluebay.be) verkocht. Dit is eigenlijk een semi modular, want deze modular bestaat uit vaste modules. Echter...

Vanaf heden is het mogelijk om de modules los te bestellen en ze in je bestaande modular te proppen.
De modules vreten 15 volt, zijn 5U hoog en 0,5 tot 1,5 HU breed.

lassence.jpg
Beschikbaar zijn:
- Dual VCO Module (GEN121)
- Ring Modulator - VCA Module (RMD121)
- 12dB Active Filter Module (FLT111)
- 3 x 3 Multiples (MLT131)
- Dual Envelope Generator Module (EGR121)
- 2 x 4 Multiples (MLT121)
- External I/O - Wave X Module (EWX121)
- WaveX (WVX111)
- Phase Shifter Module (PSF111)
- 24dB Low Pass Filter (FLT211)

http://www.bluebay.be/Lasmodules.html

Prijzen varieren nogal per module, maar dan heb je ook iets. De prijs van de complete modular is trouwens ook omlaag gegaan, dus voel je niet geremd. EUR 1488,00 Nog steeds een prijzige bedoeling, maar dit is wel erg bijzonder. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan denken of vinden.. (Dus niet van: Dit is kut, je kunt beter een RM1x kopen, maar het liefst vergelijkingen met MOTM, .coms, doepfers..)

p.s.1. Leuk die type nummers met drie letters... Doet me aan een andere modular fabrikant denken!
p.s.2. Bluebay gefeliciteerd en dit is een leuk kado!

Tsja als Front 242 ze gebruikt dan moet het wel goed zijn. :)

Maar eh, zijn deze modules specialer dan van een ander merk? Of gaat het om de keuze van de electroniek die hem anders dan anders maakt?

Het is natuurlijk gebaseerd op bestaande modulars en daar dan combinaties van. Allemaal hoogwaardige componenten zijn gebruikt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ie ook beter, lekkerder, vette of breder klinkt. Dat is natuurlijk persoonlijk. De Wave-X module bijvoorbeeld wordt door vele vergeleken met de waveprocessor van Serge. Dat is dus een compliment.
Verder vind ik het er degelijk uit zien. Niet van die kleine aansluitingen die direct op de printplaat zitten, maar goede pluggen / connectors.

Of ie net als Moog ook 15 jaar oud worden is natuurlijk de vraag. Ik ben in ieder geval weer erg geinteresseerd, maar heb geloof ik al 10 keer mijn vakantie geld uitgegeven voordat ik het heb. Misschien moet ik wat berenhuiden gaan verkopen!

p.s. Hij heeft overgins ook nog wat synths tweedehands in de verkoop. MemoryMoog Plus, Arp 2600..

[homer mode]
Hmmmm...... memorymoog
[/homer mode]

En ook al klinkt het gek. Soms is het wel tof om geen geld te hebben en er toch van te kunnen dagdromen. Stel je eens voor dat je alles zou kunnen kopen. Dat wil je toch niet? ;)

Zo'n WVX111 / PSU111 combi lijkt me toch niet verkeerd.. Om te beginnen.

Die ventury heb ik ook al op 2dehands.nl zien staan voor 1200 ecu's ,
supermooie prijs denk ( sampletjes die ik van dat ding gehoord heb klinken erg vet ) .

Binnenkort een recentie in de SOS.

p.s. De modules hebben echt 15 volt nodig, dus een doepfer voeding en wat andere weerstanden zal niet lukken.

Rack frame voor de µVentury II

Rack frame voor de µVentury II

De 19 inch rack frame om de Lassence µVentury II in te houden werd onlangs beschikbaar gesteld. Telt in de hoogte 6U, in dezelfde kleur als de Lassence zelf. Meer info op http://www.bluebay.be

Attachments

• ventrack2.jpg
    ventrack2.jpg
    15,9 KB · Bekeken: 75
Ze hebben enkele maanden geleden een volledig nieuwe CD uitgebracht en binnenkort brengen ze een nieuwe versie van Geography uit. Volgend jaar gaan ze terug op tournee.

Origineel geplaatst door koediman
die site is op z'n laatst ververst op 6 augustus... ze zullen nu onderhand toch wel 101 mailtjes gehad hebben?

... ik heb er dus ook maar een gestuurd.... :D

Nee want de aanbieding van de rackmount is van 20 september

Back