Mac Mini vs iMac

seiko

Unprofessional Abuser
Hi,
Ik zou van mn PC willen afstappen naar Mac, na zeer goeie ervaringen met Apple door aanschaf van een MacBook een paar maand geleden.

Ik heb al een groot scherm, dus ik overweeg om gewoon voor de iMac te gaan.

Ik draai Ableton + Maschine en wat plugins en vooral veel Midi-gelinkte hardware.

Mn MacBook core duo 2,4 Ghz doet eigenlijk alles wat ik nodig heb (maar ik wil deze niet altijd terug aankoppelen en loskoppelen + te weinig USB) dus als een MacMini hetzelfde kan, is dat voor mij in orde.
Maar misschien zijn er Mac-kenners die me rdenene kunnen geven om toch eerder naar een iMac te gaan ?

Als je MacBook voldoet zal een Mini ook prima bevallen en zie ik geen reden voor je om een iMac aan te schaffen. Of je moet het handig vinden dat je bij een iMac geen apart beeldscherm meer hoeft aan te sluiten (of kopen).

de mac mini kan 4gb ram hebben, en de nieuwe imac's 16 gb. dat is het verschil wel zo'n beetje. als je al een goed scherm hebt zou ik lekker voor een mini gaan, die kan via de mini displayport full hd uitsturen, en ook nog een 2e scherm via de mini dvi aansturen.

de laatste serie Mac Mini's kunnen tot 8Gb aan werkgeheugen aan trouwens..
Om een beetje leuk muziek te maken heb je niet direct een i5 of i7 nodig.
alle recente modellen op de macbook air na zijn prima en krachig genoeg voor het maken van muziek.

Ik heb je even gepméd seiko :)

Heb misschien wat leuks voor je! :)

Logic draait retesnel hoor op een mini :).

De grootste bottleneck waar je met die macs tegenaanloopt zijn de hardeschijven en het geheugen.

Ik heb in mijn mini een 500 gb 7200 rpm hitachi schijf gezet met 16 mb buffer :P Voila. Normaal haal je 28 a 33 mb per seconde. Nu 110 :-)

Vind het wel prut dat apple ook standaard in die minis het goedkoopste samsung geheugen zet.

Maargoed als je hem upgrade is hij echt snel :).

Als je alleen van plan bent een mac mini in de winkel te kopen en hem zo te laten. Dan zou ik er niet aan beginnen dus.

Back