TC konnekt destkop 6 probleem

dja

Nieuwkomer
hallo medeforummers,
Ik heb van een forumlid de bovengenoemde geluidskaart overgenomen. Alles was keurig verpakt en zag er netjes uit.
Nu heb ik geprobeerd om de geluidskaart aan mijn macbook pro te hangen middels een firewire 800 naar 400 kabeltje. Ik heb ergens gehoord dat goedkope verloopjes de spanning van de firewire niet doorgeven, dus heb ik een kabeltje bij de Imac gehaald voor veel te veel geld. Ik heb de nieuwste TC near software geinstalleerd. Op de site van TC staat ook een FAQ met een aantal handelingen die je moet verrichten als het niet werkt. Deze handelingen komen neer op het fatsoenlijk verwijderen van de TC near software en het installeren van de nieuwste versie. Wanneer de kaart op het stopcontact is aangesloten is branden de lampjes en kan ik dingen zoals de input wijzigen.

Tot zover geen succes.

Ik hoop dat iemand nog een tip heeft!

de konnekt 6 moet altijd aan zijn adapter hangen.

Verloopjes zou ik ook nooit gebruiken voor fw, wel andere kabels voor van 6 pins naar 4 pins. Kosten iets van 6 euro oid ?

Gebruik van oudere drivers wil ook wel eens helpen, oa bij mij.

Wat is nou eigenlijk je probleem ?

Ik heb een kabel van 6 naar 4 pins. Mijn probleem is dat het niet werkt.

het firewire lampje brandt niet, de knop staat wel naar input

Als het lampje niet brand zou ik toch eerst is naar de firewire kabel kijken.

:)

en de knop op DAW zetten, dus niet op input, want dan hoor je alleen wat er in de audio inputs binnen komt.

Zet je hem op DAW, dan fungeert ie als geluidskaart voor je .... DAW dus (pc/mac).
Maar dan moet wel eerst het blauwe lampje branden.
Ff kabeltje checken dus, of een andere fw poort proberen.

en de knop op DAW zetten, dus niet op input, want dan hoor je alleen wat er in de audio inputs binnen komt.

Zet je hem op DAW, dan fungeert ie als geluidskaart voor je .... DAW dus (pc/mac).
Maar dan moet wel eerst het blauwe lampje branden.
Ff kabeltje checken dus, of een andere fw poort proberen.

Dat doet hij toch zelf automatish? :)

Je zet hem aan, hij maakt firewire connectie en voila.

Lijkt echt alsof de kabel rot is ofzo. Of misschien de firewire van de TC zelf.

Op daw zetten doe je zelf:

attachment.php

Blauwe lampje gaat idd automatisch, mits beide apparaten verbinding kunnen maken met elkaar. Kan best aan de kabel liggen, heeft bij mij ook eens problemen opgelevert.

Attachments

• daw.JPG
    daw.JPG
    9,4 KB · Bekeken: 111
Jah dat klopt. Maar dat heeft niks te maken met het blauwe lampje. Al heb je die op input of op daw of in het midden, dan moet je nog eerst signaal krijgen en het firewirelampie gaan branden.

Als het met een andere kabel niet werkt, dan vrees ik dat er iets is met de aansluiting.

Dus je hebt 2 opties, probeer op een andere pc of die wel werkt.

Werkt het daar ook niet, dan heb je een probleem. Maargoed aan een TI chipset zal het niet liggen want dat zit gewoon op de imac.

Dus dan zou je eerder denken dat het prob bij het apparaat zit :)

Ik heb nu 2 kabels geprobeerd en helaas ken ik weinig mensen met een mac. mn laptop is wel een keer gebutst, maar ik denk niet dat het daaraan ligt. Zou ik de TC naar een dealer kunnen brengen om deze te laten controleren oid?

die heb ik hier ook niet echt.. Op de een of andere manier zijn alle PC's om mij heen alleen met USB uitgerust..

Je zou even naar een muziek winkel kunnen gaan bij je in de buurt. En vragen of ze hem daar even aanhangen. :)

Neem aan dat ze je daar wel ff mee willen helpen!

weet iemand een muziekwinkel in de buurt van Den Bosch?

Feedback zit in eindhoven geloof ik :)

Je heb ook i4musique ofzo :) ook in brabant voglens mij :)

Back