2 geluidskaarten Hopla

dieterboels

Nieuwkomer
Hallo,

op internet vond ik allemaal info over twee geluidskaarten tegelijk te gebruiken en dit blijkt niet te gaan. Hoewel sommigen er toch blijken in te slagen.

Mijn bemerking was: In sommige programmas is het dan wel mogelijk om plots twee geluidskaarten te gebruiken (bvbld in Virtual Dj kan je er twee instellen, en volgens internet in oude versies van Traktor ook)

Bij mijn geluidskaart is het nu is heel spijtig dat als je daar een koptelefoon inplugd hij de output afsluit,(Tascam US-122L).
Ik heb het vooral nodig in Ableton.

Nu las ik hier en daar iets over iets gaan veranderen in de Bios van automatic naar enable, maar daar liep ik vast...

Als iemand mij kan helpen of het probleem verduidelijken, want ik snap niet dat als sommige programmas door een klik toch twee geluidskaarten tegelijk kunnen gebruiken dan moet het toch niet zo moeilijk zijn, in Virtual Dj werkt dit trouwens opvallend goed...

Groetjes
Dieter

WAAROM wil je 2 gel. krten ? :eureka:

dat dat in een dj progje werkt is begrijpelijk, je hebt daar namelijk ook altijd 2 (of meer) decks om aan te sturen, via 2 gel. krten kun je dus analoog op een mixer mixen evt ...
maar het nut van 2 gel. krten in een DAW ontgaat mij een beetje ...

enlighten us !

Laatst gewijzigd:
Ik heb er 3.

een soundblaster voor mic ingang.

2 keer een m-audio 2496 audiophile.

werkt prima met fl studio, cooledit etc...

Bios heb ik geen verstand van. Het gaat er iig om dat het programma waar je mee werkt de geluidskaarten ziet.

Het probleem met meerdere geluidskaarten is dat ze gegarandeerd out of sync lopen tenzij je er een hardware link tussen hebt. Wil je dat oplossen zonder hardware, dan heb je speciale software nodig om de boel in sync te houden. Dat lijkt me de reden dat Ableton maar 1 geluidskaart aan kan terwijl VirtualDJ er wel meer aan kan, maar ik zou verwachten dat ook VirtualDJ op een gegeven moment in de soep draait.

Hoe dan ook. ASIO4ALL biedt volgens mij de mogelijkheid om meerdere geluidskaarten te linken tot 1 virtuele multichannel geluidskaart met speciale functionaliteit om de boel in sync te houden. Daar zou ik eens naar kijken.

Zoiets dus http://ukbouldering.com/board/index.php?topic=10484.0

Laatst gewijzigd:
Het is ondertussen gelukt, ik was gewoon aan het knoeien met die ASIO4All, ma t'is gelukt.

Danku!

Groet
Dieter

WAAROM wil je 2 gel. krten ? :eureka:

dat dat in een dj progje werkt is begrijpelijk, je hebt daar namelijk ook altijd 2 (of meer) decks om aan te sturen, via 2 gel. krten kun je dus analoog op een mixer mixen evt ...
maar het nut van 2 gel. krten in een DAW ontgaat mij een beetje ...

enlighten us !

waarom? 2 x kleine interface = 1 grote...

in OS X is het makkelijk in te stellen als een 'aggregate audio device'. het mooie is dat je ook 'virtuele' audio drivers zoals Soundflower daarin kunt stoppen, samen met hardware interfaces. ik heb nu één grote aggregate audio device die mijn motu 828mk2 + soundflower 16ch omvat. Live en MaxMSP gebruiken tegelijk die device zodat ik geluid tussen beide programma's kan heen en weer sturen én ze kunnen allebei alle in/outputs van de motu gebruiken. dat is zeer handig bij t ontwikkelen van mn multichannel installaties enzo.

Back