Op zoek naar MIDI plug-in voor Note Repeat

Lotuz

quantizise kneusje
Met de Arpache 5 en MIDI Echo plug-ins van Cubase krijg ik het niet voor elkaar om akkoorden te laten herhalen zolang ik de toetsen van m'n MIDI keyboard ingedrukt houd.

De Arpache 5 werkt prima voor enkele noten (om bijvoorbeeld een eenvoudig hi-hat patroontje op iedere 8e noot in te programmeren), maar werkt niet met akkoorden.

MIDI Echo werkt wel met akkoorden, maar daarbij zit je vast aan een van tevoren in te stellen aantal repeats. Bijvoorbeeld wanneer je Repeats 6 instelt, dan wordt het akkoord zes keer gespeeld. Kon je bij Repeats maar Hold instellen...

Kent iemand een MIDI plug-in waarmee je dit wel kunt?

Arpache SX? De akkoorden in je midifile voor de Arpache SX moeten wel grid zijn geprogrammeerd; een klein timingverschil in de noten van een akkoord kan Arpache SX al raar laten doen.

Bedankt voor de tip. Even uitgeprobeerd. Voor voorgeprogrammeerde akkoorden (netjes gequantized zoals je aangeeft) werkt de Arpache SX prima. Bij realtime gebruik werkt het allemaal niet geweldig en daar wil ik 'em nou juist voor gebruiken.

Ik had gehoopt dat voor realtime gebruik het volgende zou werken:

1e MIDI Insert: Quantizer met Realtime Quantize aangevinkt.
2e MIDI Insert: Arpache SX in Sequence Mode met Play Mode Repeat.

Maar dat werkt helemaal niet. Misschien heb ik het verkeerd ingesteld? Weet jij of iemand anders hoe je dit werkende krijgt?

Back