Automation value in Cubase

Xtrminator

Alias: Dark Byte
Hallo,

Ik gebruik nu al een aardige tijd Cubase SX3 en ben gewend om op de gewone manier te werken met automation, maar toch heb ik een vraag.

Als je op een punt in je automation klikt krijg je linksbovenin een aantal gegevens te zien (Type, Start en Value). Nu vind ik het af en toe heel irritant dat het getal onder Value altijd van 0 tot 100 loopt. Is er een mogelijkheid om het getal dat onder Value staat te koppelen aan de waarde in je plugin (bijvoorbeeld het aantal Hz bij het automaten van een EQ of filter oid)?

Bij voorbaat dank!

Waarom zou je dat doen? Als je het aantal Hz in zo' n Automation strook wilt krijgen word het nog onoverzichtelijker! Het kan ook niet volgens mij.

Nu moet ik een beetje proberen welke waarde tussen 0 en 100 ik moet hebben bij de waarde die ik moet hebben in m'n plugin. Dan is het gewoon een kwestie van kijken naar de waarde in de plugin en die invullen bij de automation :) . Maar in de handleiding wordt er ook met geen woord over gerept, dus het zal wel niet kunnen. Had alleen nog stille hoop dat het wel kon :P .

Volgens mij kan het wel in Cubase 5
maar om daar nou voor te updaten ;)

euh dat gaat niet. Er is nogal wat verwarring over het hele 100 vs real value verhaal. omdat het afhankelijk blijkt van de manier waarop je plugin is gebouwd en of het een VST2 of VST3 plugin is ook nog geloof ik. Waarom stel je de betreffende automation waarde niet gewoon met je plugin zelf in? Als je de control (met de Hz aanduiding :) ) daarin beweegt wijzigt de automation waarde voor het betreffende keypoint toch gewoon mee?

Bedoel je een punt selecteren en dan in de plugin aan de bijbehorende knop draaien? Nooit geweten dat dat kon :P !

Back