van exe. naar vst

william1248

Nieuwkomer
Is er een prg dat een bestand als exe om kan zetten in vst , zodat het gebruikt kan worden onder bijv. cubase .
Ben zelf in bezit van een Tonelab Vox deskmodel , en deze werkt buiten cubase om .

Dus je wilt een losstaande app kunnen omkatten naar VST zodat een DAW deze als instrument ziet?

Wat daan79 zegt.

Anders ZOU je een Device Panel KUNNEN maken in Cubase (mits je een topversie hebt en stalen zenuwen)

Nee, dat gaat niet. Plugins zijn DLL files en dat zijn ook wel executables, maar die gaan er van uit dat er een host omheen zit; standalone files hebben al hun eigen host, en zo te horen is dat er zodanig ingebakken dat je 't er niet uit krijgt.

heb dat alreeds gedaan ,een Device panel , maar loopt niet helemaal lekker, de bedoeling is dat ik de GIU van tonelab in cubase verkrijg , zodat ik changes ter plekke kan gaan doen.
In een device panel is dat niet mogelijk, daar staa alles alreeds klaar.
(Dus je wilt een losstaande app kunnen omkatten naar VST zodat een DAW deze als instrument ziet? ) ja dat is wat ik wil

is dit niet onmogelijk?

Ja, zie het antwoord van yoozer. Je zult hier toch echt de broncode voor moeten hebben ofzo..

Edit:

Na wat googlen: De beschikbare software is slechts een Editor.. Waarom zou je deze perse in een programma als cubase willen hebben? Je vox Tonelab is zowieso een stuk hardware... Je zou toch prima met de losstaande editor kunnen werken. En voor het kiezen van een nieuwe setup een Program change naar je tonelab kunnen sturen.

Laatst gewijzigd:
Nee, kan niet, als je namelijk van .exe naar VST wilt wil dat zeggen dat je van .exe naar .dll gaat, onmogelijk dus.

Ik kan me wel een scenario bedenken, maar dat los je beter op met een apart MIDI -> USB kabeltje die je dan vervolgens in Cubase niet aanmeldt als MIDI interface. Normaliter probeert elk DAW alle MIDI I/O in te pikken; zie ook Nord Modular Classic.

Nee, dat gaat niet. Plugins zijn DLL files en dat zijn ook wel executables, maar die gaan er van uit dat er een host omheen zit; standalone files hebben al hun eigen host, en zo te horen is dat er zodanig ingebakken dat je 't er niet uit krijgt.

niet altijd, als je een plugin download heb je ook vaak een .exe file
oftewel dat is gewoon de installatie, die moet je gewoon runnen, dan wordt er automatisch een .dll aangemaakt in je vst map ;)

Back