ImpOscar Controller

Lijkt op het eerste zicht een handig ding, maar is het dus helemaal niet.

En wel om dezelfde reden als alle andere hardwarecontrollers zoals bv. die van de ms20, die via midi alleen een transmit, maar geen receive funktie hebben.

Dit wil dus zeggen dat je als je een preset oproept, of een aanpassing op je computer uitvoert, de potmeters volledig verkeerd staan en je de mist ingaat bij realtime tweaken.

Ondertussen heb ik dat probleem zelf opgelost door drie stuks BCR-2000 te linken via mijn nuendo. Hierdoor heb ik 96 encoders en 48 buttons die ik via receive & transmit aan eender welke vst kan koppelen.

Als ik dan een vst-preset oproep of iets op mijn computer aanpas, zie je mooi op de bcr'en de ledcircels van de encoders respectievelijk meedraaien, en de buttons aan of uit-lichten.

Je hebt van die gamers-toetsenborden waarover je een ingekleurd kartonnetje kan leggen voor een specifieke game, zodat boven de bepaalde toetsen een icoontje kom te staan, als hulpmiddel.
Waarom maken ze zoiets niet voor niet voor midi controllers ?
Gestyled zoals de desbetreffende vst.

Is goedkoper want je hoeft maar één generieke controller te kopen. De kartonnetjes krijg je gratis bij de VST als download.

hij is wel groot, als ie nou voor zo'n 200 euro max de deur uitgaat ( inclusief software) dan lijkt het me wel wat.
( ben ook nog altijd zeer te spreken over m'n ms20 controller die veel vaker aangeraakt wordt dan m'n ms20 )

hij is wel groot, als ie nou voor zo'n 200 euro max de deur uitgaat ( inclusief software) dan lijkt het me wel wat.

Dat zou betekenen dat de controller iets van 110 euro zou kosten, daar kan je toch niet echt kwaliteit van verwachten.

Ik ben helemaal voor dedicated controllers voor softsynths zoals Imposcar, wil daar best ook wat meer voor betalen, als het maar kwaliteit is, dus geen brakke knoppen etc, en het liefst communicatie via een ander protocol dan midi, 127 steps is niet meer van deze tijd.

Back