Korg KP 3 Kaoss controller of Korg Kaossilator Pro?

unknowner

Stamgast
Ik ben van plan om volgende week een van deze producten aan te schaffen. Alleen is mijn vraag, wat is er nou zo boeiend aan de Kaossilator? behalve dat het 200 nieuwe programma's heeft en 10 euro verschild van de KP3?

Zijn er gebruikers of kenners die mij hier mee kunnen helpen?

heb de kp3 tijdje gehad (lees hooguit een week) en ken de kaossilator van een keer zien en horen.

Volgens mij ligt bij beide apparaten een ander doeleinde ten grondslag tijdens het maken door korg... maar komen in functies een aantal keer overeen...

KP is volgens mij bedoelt als toevoeging op je live-set / studio gear... omdat het een effectenbakje is met wat sample mogenlijkheden.

kaossilator leek me meer een "instrument" om stukjes muziek te maken....sequencen.

fun factor voor op de bank is de kaossilator naar mijn mening, maar de kp3 kan weer een toevoeging zijn aan of met andere gear...

ps: reden voor wegdoen van de kp3 na zon korte tijd gebruik: voor mij.... vond de effecten gewoon niet boeiend en voorspelbaar en standaard zat er een irritant delaytje op ... (wat uit kon, maar irritant jonge!)

Waarom ga je volgende week 1 van die producten kopen terwijl je eigenlijk nog niet weet wat je er mee kan doen? :erm:

Waarom ga je volgende week 1 van die producten kopen terwijl je eigenlijk nog niet weet wat je er mee kan doen? :erm:

dat heb ik nooit gezegd. ik zei alleen "wat is het verschil"

heb de kp3 tijdje gehad (lees hooguit een week) en ken de kaossilator van een keer zien en horen.

Volgens mij ligt bij beide apparaten een ander doeleinde ten grondslag tijdens het maken door korg... maar komen in functies een aantal keer overeen...

KP is volgens mij bedoelt als toevoeging op je live-set / studio gear... omdat het een effectenbakje is met wat sample mogenlijkheden.

kaossilator leek me meer een "instrument" om stukjes muziek te maken....sequencen.

fun factor voor op de bank is de kaossilator naar mijn mening, maar de kp3 kan weer een toevoeging zijn aan of met andere gear...

ps: reden voor wegdoen van de kp3 na zon korte tijd gebruik: voor mij.... vond de effecten gewoon niet boeiend en voorspelbaar en standaard zat er een irritant delaytje op ... (wat uit kon, maar irritant jonge!)

bedankt voor de info!

Ik wil het zelf gebruiken voor op me draai tafels. Dus waren me vermoedens wel goed, alleen wou ik het nog even zeker weten!

en een delay op een effect als je dat niet wil zal voor mij ook zeker irritant zijn :P

alleen ben ik wel blij dat je het dan kan uitzetten.

nogmaals bedankt!

Het zijn 2 heel verschillende dingen. Ik raad je aan om even op Youtube te gaan zoeken dan zul je zien dat er met de KP3 heel andere dingen worden gedaan dan met de Kaossilator. Je keus hangt er van af wat je er mee wilt gaan doen.

[edit]Oeps, dat postte je net al in de tussentijd :)[/edit]

Back