De grote Max For Live thread

SynnyS

Groot lid
MAX FOR LIVE

Het leek me een goed idee om een verzamelpunt te hebben voor tips en ervaringen met dit geweldige stukje software.

Zo heb ik bijvoorbeeld vandaag multichannel audio over TCP/IP verstuurd van de ene ableton naar de andere (via wifi in mijn geval) met een redelijk bruikbare latency. Door gebruik te maken van de externe max objecten netsend~ en netreceive~ welke hier zijn te downloaden inclusief documentatie.

Dusss beste SF'ers, kom maar op met jullie tips, ervaringen, vragen en problemen :)

ben op dit moment een dansperformance met motion tracking, interactief geluid en licht aan het ontwikkelen mbh. van live, max en m4l. premiere op het blikopener festival in delft op 5 en 6 juni: http://www.blikopener.net/ (project heet Integration.02)

mn demo op het ableton VIP event zal een aantal elementen daarvan uitlichten. zal dan ook één en ander hier posten als de hectiek van/voor het festival voorbij is...

kan iemand mij vertellen hoe ik clipnames in een textedit krijg wanneer deze worden gelaunched?

de bedoeling is als volgt:

- het is mogelijk om twitter berichten te versturen vanuit max (zie hier)

ik wil dat als ik een clip launch, dat de clipname automatisch in de text edit van de tweet komt en dan wordt verstuurd.

Als ik dan bijv op het podium sta zou ik automatisch een playlist genereren op twitter...

How cool is that!? :)

32566_1464475657598_1404716079_1264667_4850343_n.jpg

kan iemand mij vertellen hoe ik clipnames in een textedit krijg wanneer deze worden gelaunched?

de bedoeling is als volgt:

- het is mogelijk om twitter berichten te versturen vanuit max (zie hier)

ik wil dat als ik een clip launch, dat de clipname automatisch in de text edit van de tweet komt en dan wordt verstuurd.

Als ik dan bijv op het podium sta zou ik automatisch een playlist genereren op twitter...

Kijk hier is naar
http://max4live.info/content/tutorial-max-live-clips

net effe zo'n zaagtand stapelaar gemaakt, van 1 naar 24 oscillators per stem en een detune knop... heeft een poly voor het aantal oscillators in 1 stem in de poly van de synth zelf... gekkigheid :)

en om de cpu te sparen gaat ie in de volgende versies dynamisch subpatches voor andere golfvormen in die poly in die poly laden :)
het bovenstaande zal wel onbegrijpelijk zijn maar het komt hierop neer : wat is m4l toch vet 8)

Attachments

• saw stack.wav
    2,7 MB · Bekeken: 147
wil je die patch delen? ben erg benieuwd!

Ja, dat was wel de bedoeling. De patch is zo goed als af (was ie die avond al ) Ik moet alleen effe kijken hoe en wat precies, hij moet natuurlijk wel helemaal vlekkeloos draaien.
Met 24 oscs per stem en 16 stemmen polyfoon (=384 oscs!) vond de computer het bijvoorbeeld niet zo leuk meer dus dat heb ik wat teruggeschroefd :)
En het dynamisch switchen van golfvorm duurt ongeveer 5 seconden, daar is helaas niets aan te doen.

Maar goed, er wordt aan gewerkt, ik ben alleen vrij slecht in dingen afmaken en afronden dus nog even geduld aub- en er moet ook nog gewoon gewerkt worden :)

net effe zo'n zaagtand stapelaar gemaakt, van 1 naar 24 oscillators per stem en een detune knop... heeft een poly voor het aantal oscillators in 1 stem in de poly van de synth zelf... gekkigheid :)

en om de cpu te sparen gaat ie in de volgende versies dynamisch subpatches voor andere golfvormen in die poly in die poly laden :)
het bovenstaande zal wel onbegrijpelijk zijn maar het komt hierop neer : wat is m4l toch vet 8)

Klinkt erg lekker.:okdan:

Ja, dat was wel de bedoeling. De patch is zo goed als af (was ie die avond al ) Ik moet alleen effe kijken hoe en wat precies, hij moet natuurlijk wel helemaal vlekkeloos draaien.
Met 24 oscs per stem en 16 stemmen polyfoon (=384 oscs!) vond de computer het bijvoorbeeld niet zo leuk meer dus dat heb ik wat teruggeschroefd :)
En het dynamisch switchen van golfvorm duurt ongeveer 5 seconden, daar is helaas niets aan te doen.

Zorg je er wel voor dat binnen de poly~ de poly uit gaat als deze niet gebruikt wordt? Anders kost het je idd erg veel CPU. Dat doe je dmv een thispatcher die je mute op het moment dat er geen audio wordt gegenereerd.
Als je zoveel osc's gebruikt kun je ook even kijken naar oscbank~....deze is veel CPU zuiniger dan de reguliere osc's.

geen idee, ik zie het nut er niet van in... want kan je het niet gewoon achteraf op de twitter zetten dan? :?
384 saws hahaha ben benieuwd hoe dat klinkt :)
als overkill...?

geen idee, ik zie het nut er niet van in... want kan je het niet gewoon achteraf op de twitter zetten dan? :?

dan is het hele idee erachter weg, gaat er natuurlijk om dat het realtime is.

ook de koppeling ANDERSOM is interessant dat je sound wordt beinvloed door een twitterfeed. (denk aan media installaties waarbij de gebruikers via twitter invloed hebben op het werk)

Back