Terug van vakantie.........

Mr X

Stamgast
Beste forumleden,

Afgelopen vrijdag kwam ik terug van vakantie en trof mijn huis als een grote chaos.
Er was dus bij mij thuis en in mijn studio ingebroken.
Alles aan electronica is mee genomen (tv`s ,koffie apperaat.) en mijn studio was wel heel grondig leeg gehaald.
Alles in mijn studio hebben ze meegenomen mijn rack is leeg geschroefd inclusief patchbay en label plaatjes boven en onder mijn patchbays en al mijn zelf gesoldeerde audio kabels en andere kabels.
Ik heb zelf het idée dat ze wisten wat er in mijn studio stond en wil jullie hier mee ook waarschuwen met verkoop van je spullen.
Ik verkocht over het algemeen mijn spullen via het synthforum als dat niet lukte deed ik het via marktplaats.
Ik wil jullie bij deze waarshuwen ,wees voorzichtig wie je in je studio laat.

Groet

Erg klote.. en ze hebben dit vast geweten.. Ze hebben ongetwijfeld ook geweten dat je weg was.. Dieven die niet zeker zijn hoelang ze de tijd hebben, gaan niet zo grondig te werk.

Ik zou (hoe vervelend dat ook is) ook binnen je vrienden/kennissen kring kijken of er mogelijke daders tussen zitten.. Niet zo zeer mensen die je echt goed kent, maar de wat minder bekende mensen. Bijvoorbeeld Hyves vrienden die je nauwelijks spreekt, maar die je weleens hebt gesproken of die es langs is geweest, maar nu niet meer een hechte vriend ofzo is..

Op hyves/msn/twitter.. kunnen dat soort mensen zien dat je weg bent, en hoe lang vaak ook wel..

Als ze dan ook nog es weten wat je allemaal hebt staan, dan kan dat ervoor zorgen dat ze gebruik maken van de kans..

Hopelijk ben je goed verzekerd (en zijn er sporen van braak), en laat vooral weten wat er weg is, zodat we het mede in de gaten kunnen houden, dat kan altijd helpen.

Succes!

Ja ik zit ook om mij heen te kijken wie het evt gedaan zou kunnen hebben.
Iemand kan het ook onbewust door verteld hebben.
Blijft lastig.

Spullen waren.

Mac pro quad
uad quad
virus ti
Evolver desktop
Machine drum (hiervan is de stroom output en de adapter omgebouwd)
jomox xbase
akai apc40
mackie hr824 2 stuks
grace design m101 preamp
ev re20
Se reflextion filter
clavia g2 engine
alesis 12r mixer
neutrik patchbays 2 stuks
big muff bass
korg padkontrol
fender stratocaster
future retro xs
rme fireface 400
digidesign 002r
sm57
rode nt1

Ik ben wel verzekerd maar dat weer een tijdje duren voordat ik weer aan de slag kan.
En ik had aankomende week extra vrij genomen om een week in de studio
zitten.=(

Heel erg triest dit, kom je even van vakantie terug.....=(

Sterkte hiermee, ik hoop dat je (goed) verzekerd bent. En verder inderdaad wat Boelie035 al zegt; als je meer kan zeggen over wat er weg is wordt er voor je meegespeurd op Marktplaats e.d.

Voor jou is het helaas te laat, maar in het algemeen geldt inderdaad: hoe minder mensen weten wat je hebt staan, hoe beter. Het hoeft niet eens kwade opzet te zijn, als bijvoorbeeld een familielid oid uit enthousiasme aan iemand anders doorvertelt wat voor mooie studio jij thuis hebt..... als de dieven ook nog weten wanneer je op vakantie bent is het alleen maar makkelijker. Derde punt van aandacht is de beveiliging van je huis zelf (hang & sluitwerk, alarminstallatie, geen donkere hoekjes e.d.). Hoe moeilijker er is binnen te komen, hoe minder interessant het wordt.

Al die figuren die andere mensen bestelen van geld of spullen, waar hard voor is gewerkt: wat een verschrikkelijke lowlifes zijn het toch eigenlijk. Wees maar lekker trots op jezelf :r

--edit: Mr X heeft al een lijst geplaatst zie ik--

Ja amai, heel erg triestig !!

Hopelk kom je er gauw terug bovenop !!! ??

Wat wel weer positief is dat ze mijn timemachine backup schijf niet hebben meegenomen en ik alleen de laaste 2 uur werk kwijt ben.

Serie nummers had je die wel genoteerd ? Specifieke krasjes of andere beschadigingen ?

Heel vervelend dat je je spullen kwijt bent. Hopelijk heb je goede vakantie gehad.

Als je foto's hebt waar specifieke uiterlijke kenmerken van je gear op te zien zijn, post deze ook even..

gasten zullen behoorlijk werk gehad hebben om heel de boel daar leeg te halen..
vreemd.. want al die spullen krijg je toch nie zomaar verkocht ineens zonder op te vallen.

Ook een tip (die helaas te laat is..):
Let op de gesprekken die je voert over je gear/studio etc. in cafés, terrasjes, op je werk etc. Er kunnen helaas gasten in de buurt zitten die hun oren gaan spitsen (of het -onbewust- weer door kleppen aan anderen..)

edit: je zei dat zelf ook al..

:( erg verrot voor je, hoop dat 't goed komt!!

Hoe krijgen ze het over hun hart om er nog muziek mee te maken.
Als je met gestolen gear een liedje maakt, is je song besmet en iedereen die ernaar luistert krijgt 7 jaar ongeluk! zo is dat, ik hoop dat de gear kapot gaat en dat je een electrice schok krijgt! 220 volt bzzzzzzzt !!!!! *censuur*

Wat een ramp ! Ben inderdaad voorzichtig met wie je binnenlaat, en wat je rondbazuint over je studio, vakantie, woonplaats e.d. Er zijn altijd duistere lieden die daar op uit zijn.
Sterkte gewenst !

Laat straks ook even weten hoe de afhandeling van de verzekeringszaak is geweest. Velen van ons betalen redelijk wat premie, en meestal gaat alles goed, maar als er wat gebeurt vraag ik me af of de heren verzekeraars redelijk vlot, en zonder al te veel moeilijkheden over de brug komen...

Take care !

Velen van ons betalen redelijk wat premie, en meestal gaat alles goed, maar als er wat gebeurt vraag ik me af of de heren verzekeraars redelijk vlot, en zonder al te veel moeilijkheden over de brug komen...!

toevallig hier vorige weet met mijn tussenpersoon nog een gesprek over gehad. Als je het goed regerend hebt (zoals ik) dan is het nogal eens snel geregeld qua geld. Ik heb dan ook alles verzekerd, ook als er mensen iets stuk maken in mijn studio, tegen diefstal natuurlijk en as ik spullen mee neem naar gigs.

Kut dit! Misschien slimmer om het lijstje hier weg te halen en een mail naar alle synthforummers te sturen met de vraag het uit te printen en waakzaam te zijn. Wel het minste wat het forum kan doen. De dief zal dit ook lezen en voorlopig niets te koop zetten. Tenzij het een forummer is en hij dus ook zo'n mailtje krijgt. Die gasten hebben geweten wat er in huis stond. Je moet ongeveer wel weten wat een Clavia waard is enzo. Valt wel op zo'n knalrood keyboard, als ze daarmee gesjouwd hebben. Er moet toch wel iemand iets gehoord of gezien hebben? zoveel spullen? Dat gaat niet in een FIAT panda

Back