Terug van vakantie.........

Laat ook weten hoe het met de verzekering afgelopen is. Ik moet ook eens op zoek naar een goede maatschappij.

Ik ben goed verzekerd bij Reaal. Tegen brand, diefstal en aansprakelijkheid als er iemand in mijn studio iets molt. Verder is het huis voorzien van alarm.

Beste mensen,

Het is alweer een tijdje geleden maar wilde nu toch maar is de moeite nemen om de draad af te sluiten.

Met de verzekering is alles afgerond (Heeft 3 maanden geduurd), Helaas heb ik niet alles terug gekregen dit had te maken met de afschrijf periode van mijn apperatuur.
Ik heb in het verleden wel een studio verzekering afgesloten maar die werdt opgeheven en is toen opgenomen in mijn inboedel.
Mijn adviseur zij dat er niks verranderde maar dat bleek dus uiteindelijk niet zo te zijn.
Nu kreeg ik voor apperatuur wat niet ouder was dan 3 jaar redelijk wat terug.
Maar voor mijn jomox xbase kreeg ik 100 euro en voor mijn technics 1210 50 euro ps.

Ik heb in ieder geval al meest gebruikte synth`s weer terug kunnen kopen(dat waren er maar twee) en natuurlijk goeie monitors en wat controlers.

Ik raad dus iedereen aan om een waarde verzekering af te sluiten, Hiermee kan je altijd je synth`s terug kopen voor de waarde die het op dat moment heeft.

En sluit geen studio verzekering af bij rvs:)

terug van vakantie

terug van vakantie

Sympathiek dat je nog even laat weten hoe het is afgelopen.
Jammer dat de gehele afhandeling dan weer zo lang heeft moet duren, en vooral dat je uiteindelijk minder hebt teruggekregen dan verwacht.

Ik vind het raar dat een verzekeringsmaatschappij een aparte studioverzekering kan opheffen en omzetten naar een inboedelverzekering met de bewering dat er niets of niet veel zal veranderen.
Uiteindelijk is het logisch dat een inboedelverzekering bij lange na niet genoeg is om de schade, vooral van wat oudere (vintage) apparatuur te dekken. Die RVS tussenpersoon was in ieder geval niet bekwaam als ik het zo lees.

Een goede waardeverzekering is dus voor velen van ons zeker wel van belang, maar is natuurlijk ook duurder in premie... Uiteindelijk is het dat wel waard gelet op b.v. de 50 euro vergoeding voor een 1210 die je nu hebt gekregen...

Deed de maatschappij ook nog moeilijk over rekeningen enzo ? Bij de aanschaf van tweedehands spul met veel waarde kan ik me voorstellen dat daar wel eens moeilijkheden over kunnen ontstaan.

Veel succes verder met je nieuwe studio !

Verder niets of niemand meer op het spoor gekomen? Bijvoorbeeld apparatuur aangeboden gezien op MP, ebay of zelfs hier op synthforum?

Las dit verhaal nu net voor het eest. Wel erg sneu zeg...

DIt is toch wel echt balen. Naast een goede verzekering, is het ook best handig om een goed aantal sloten op de deur naar je studio te zetten. DIt kun je natuurlijk ook gewoon in een woonhuis doen. Als je daarbij er ook voor zorgt dat de schanieren aan de studio kant zitten wordt het allemaal een stuk lastiger gemaakt. Ik ben wel van mening dat je altijd iets open krijgt als je dit wilt. Echter remt het zeker af.

@ Topicstarter

Ik zou toch nog even wachten met de zaak sluiten. Een adviseur verandert je verzekering en zegt dat er niets zal veranderen maar dit is duidelijk wel zo. Iemand is daar nalatig geweest (ofwel de adviseur of de verzekeraar) en hier is vaak nog wel een zaak van te maken.

Ik zou (indien je die hebt) je rechtsbijstand eens inschakelen. Je hebt meer rechten dan je denkt.

Verder dit soort apparatuur ALTIJD apart verzekeren anders krijg je inderdaad te maken met dit soort standaard afscheep bedragen.
Mijn ervaring heeft geleerd dat je altijd aan het kortste eind trekt als je je ergens bij neerlegt. Zeker bij verzekeraars aangezien hun doelstelling is om zoveel mogelijk premie te innen tegen zo min mogelijk uitkeren.

Het is nu misschien wel een beetje laat maar ik zou het altijd proberen.

@Dutchrichie: Dat was voo mij de grootste frustratie dat het allemaal zo lang moest duren.
Ik weet niet hoe het allemaal was gegaan als ik die audio/visuele verzekering nog had, Het had ook precies het zelfde kunnen uitpakken.

In het begin deed de expert heel makkelijk, En vertelde mij dat het heel goed was dat ik van mijn tweedehandse synths nog de dozen had.Voor bewijs.
Maar bij de onderhandelingen vertelde hij dat ik die dozen overal vandaan kon halen en dat niet bewees dat ik die synths in mijn bezit had.(virus ti en future retro xs werden daardoor geschat op 600 euro)
Ik ben hier tegenin gegaan en kreeg er 1200 euro p/s voor.

@Tumult Nee niks, Ik check regelmatig marktplaats en andere sites

@Richard: Ik was net nog in de ab, Waar was jij dan?

@Acidfever: Ik was er op een gegeven moment echt klaar mee, Eerst dat gezeik van die inbraak.En dan daarna moet je onderhandelen om je geld terug te krijgen.
Ik was 10 verzekerd bij de rvs nog nooit wat opgegeven!

Ik had zelf natuurlijk goed mijn polissen door moeten nemen, Nu ben ik drie adviseurs verder en wordt het lastig om zijn mondelinge toezegging te bewijzen.

Ik heb het voor mij zelf afgesloten.

Klinkt als een hele goede tussenpersoon, met hart voor de zaak. Wil je nog vermelden hoe dit genie heet?

Het was ook nog zo dat we een afspraak hadden staan om alles weer eens door te nemen.
In de tussen tijd werd er ingebroken, we hadden die week na de inbraak die afspraak staan, Konden we mooi even alles doornemen.

Toen kwam meneer niet opdagen, Opgebeld ... kregen we een andere medewerker van de rvs aan de lijn en bleek dus dat meneer op vakantie was.(Natuurlijk)
Nooit meer wat van zich laten horen en we zijn ook nooit gebeld voor een nieuwe afspraak.

Wat een verhaal dit. Ik zie richting de tussenpersoon een hele lastige zaak, maar ik zou 't misschien toch proberen. Wat je dan eerst 's moet bekijken is hoeveel knaken je dit precies heeft gescheeld (en de bepaarde premie daar weer van aftrekken natuurlijk). Dan kan je inschatten of dit de moeite waard is.

Ja ik zit ook om mij heen te kijken wie het evt gedaan zou kunnen hebben.
Iemand kan het ook onbewust door verteld hebben.
Blijft lastig.

Spullen waren.

Mac pro quad
uad quad
virus ti
Evolver desktop
Machine drum (hiervan is de stroom output en de adapter omgebouwd)
jomox xbase
akai apc40
mackie hr824 2 stuks
grace design m101 preamp
ev re20
Se reflextion filter
clavia g2 engine
alesis 12r mixer
neutrik patchbays 2 stuks
big muff bass
korg padkontrol
fender stratocaster
future retro xs
rme fireface 400
digidesign 002r
sm57
rode nt1

Ik ben wel verzekerd maar dat weer een tijdje duren voordat ik weer aan de slag kan.
En ik had aankomende week extra vrij genomen om een week in de studio
zitten.=(

ernstig dit = mn grootste angst ...

ik wens de dieven en de verzekeraar een heleboel nare ziektes toe, en een hele lelijke vrouw, voor de rest van hun leven.

en idd, laat niet iedereen je mooie spullen zien, er zijn types die dat niet aankunnen.
:koffie:

Back