The Untitled - Fingerz Crossed [Hardcore]

The Untitled

Ouwe rot
Hehey allemaal!

Laatst was er eens een masters of hardcore producer contest, het was de bedoeling dat ik daar ook eens een gooi naar zou doen.
Maar met de deadline van de contest was de track nog niet af, dus nooit opgestuurd of mee gedaan.
Nou ben ik er zo nu en dan mee verder gegaan, net zoals vandaag ook.
De track zit nu wel aardig op het punt dat ie klaar is denk ik.
Maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening over de track!

Kortom laat je meedogenloos kritische mening erop los! :D

http://soundcloud.com/theuntitled/the-untitled-fingerz-crossed-autocross-edit

Ik vind de manier waarop de kick er in komt leuk gedaan. Intro is sowieso leuk gedaan met die drums. Maar die synth en het deuntje die bijna meteen na de de kick erin komen vind ik een beetje futloos. Kick mag misschien ook wel wat meer beuken en iets harder in de mix. Klinkt nu vrij soft/dof. Het melodielijntje vind ik vrij snel vervelen en ook een beetje saai. En ook als de melodie er in zit merk je heel erg dat de kick een beetje zacht staat. Dat breakje met weer die drums en een pad/string achtig geluidje erin klinkt wel lekker. Op het stukje daarna is eigenlijk hetzelfde van toepassing als wat ik zei over de intro.

Het geheel klinkt wel strak verder. Geen rommelige bende door geluiden die elkaar in de weg zitten en dergelijke. Alleen ik mis drive in de track en het geheel is erg soft. Zeker als je je bedenkt dat het een track op 185 bpm is. Daar kan toch behoorlijk wat drive in zitten ;) . Denk dat eventueel meer edits en je kick wat harder maken al een groot verschil maakt.

Geen onaardige track dus, maar mijn ding is het niet. Heb wel betere dingen van je gehoord in ieder geval ;) . Hoop dat je hier wat mee kunt!

He he, eindelijk eens tijd voor een reply hierop, allereerst bedankt voor je feedback.
Toevallig heb ik met deze versie alles om de kick net wat erboven getild - tenminste dat was de bedoeling.
Eerst drukte de kick de rest weg, en bleef van het overige niks over.
Goed punt wat betreft die kicks in deze versie, het knalt inderdaad zo wel net iets minder.

Wat betreft die synths, ik heb het eerder gehoord dat mensen de melodie en synth een beetje futloos vinden.
Begrijp ik opzich wel, maar ga ik niet meer veranderen - dan begin ik liever met wat nieuws, zou ook niet weten ik hier verder nog van maken moet 8D.

Jammer dat de track wat drive mist dan, maargoed met draaien pitch ik het toch nog weer flink op, klinkt het allemaal ook net even wat enthousiaster :D.
En dan doet deze track het eigenlijk ook best nog wel goed op een feest :).

Hm, geen expert hier ofzo hoor, maar het lijkt net of de track teveel verb heeft, ik kan niets anders bedenken. Het mag van mij vooral meer laag erbij.
Nu lijkt de hele track naar de achtergrond gezet, en ik denk dat als dat aangepast wordt, dit knalt.

Ben het wel eens met Ronaldoz,
het is een beetje op de achtergrond allemaal, vooral de kick.
die moet bij hardcore vooral echt vooraan je mix zitten.
Met de juiste aanpassingen(leads veranderen, het afmix gebeuren) kan dit nog best wat worden hoor.
Die melodie is een soort ragmelodie, alleen is de lead een beetje 'oldskool' achtig, te liefjes.

Back