j.baars
vintage eigenheimer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De 50Hz brom blijkt een 100Hz brom te zijn.
.

De ideeen voor de step sequencer zijn groeiende. Als basis neem ik de MFOS 16 step sequencer, maar die wordt helemaal aan mijn ms-20 aangepast. Ik ga hem zo ontwerpen dat hij een op een uitwisselbaar is met het toetsenbord dat ik niet heb. Eerst een simpele op een breadboardje om een riedeltje te kunnen spelen zodat ik de synth tot in detail kan testen of alles functioneert (niet omdat het noodzakelijk is daar een riedeltje voor te hebben, maar leuker is het wel en daarnaast haal ik anders mijn planning niet; dan zou ik te weinig jammen).
Zoals de contacten aan de onderkant uitzien (foto 1) zo zien ze ook aan de binnenkant uit. Yackkieee. Bleeeeh. Zo juist een paar miniconnectortjes van mijn formant bij wijze van test in pas gesamenkochte ultrasoonreiniger gereinigd. Dat gaat als een tierelier. Dus toch maar ff alle connectors van de ms-20 gedesoldeerd (foto 2) en als een kangaroo (foto 3) naar de ultrasoonreiniger (foto 4) gebracht. Foto 5 komt morgen wel. Of strikt gezien later vandaag.
Zou ik niet gewoon mits het past heel die print in de reiniger kunnen mikken? En ik moet binnenkort eens testen met potmeters in de ultrasoon. Ik hoop dat dat een beetje werken gaat. Dat zou wel een zee van tijd gaan schelen.
Ik denk dat de reiniger nu ronde een erop heeft zitten. Eens ff kijken........
Ik heb er nu gewoon water in gedaan en een beetje metaalreinigingsspul voor de ultrasoonreiniger (en dan afspoelen met heet water en droogblazen met de (regelbare) verfstripper zodat oxides geen kans krijgen.
Welke andere vloeistoffen dan water (en gedemineraliseerd water) kunnen er nog gebruikt worden in een ultrasoonreiniger?