Roland SH1000 Evil Cat

Mooi om te zien dat je hem in ere aan het herstellen bent.
Ik kan me nog herinneren dat je me jaren geleden de oren van de kop zeurde omdat je hem zo graag van me wilde hebben 8~

Respect!

Wil je per sé al die extra controlls erin? Ik ben best een n00b, en ik weet niet of ik nu onzin ben aan het praten, maar kun je niet een zijkant van de behuizing afhalen, en daar een extra 'bakje' aan te maken voor de controlls?

Yup. Dat kan. Ik overweeg ook om dat te doen als ik de joystick niet bovenin gepropt krijg. Links zit ie immers op een fijnere plek ook. Ik ben er nog niet uit. Momenteel buikgriepje dus het hele project staat even paar dagen stil :( Heb ook nog steeds mijn joystikkie niet dus ik kan niet zoveel doen momenteel (behalve dan het TMK printje afbouwen, want die heb ik vandaag binnen gekregen :D )

Mooi om te zien dat je hem in ere aan het herstellen bent.
Ik kan me nog herinneren dat je me jaren geleden de oren van de kop zeurde omdat je hem zo graag van me wilde hebben 8~

Respect!

Yes :) Alhoewel ie wel "een pietsje" anders gaat worden dan ie was :D Welkom op synthforum trouwens ;-)

Zo, het gaat allemaal momenteel niet erg hard helaas door een aantal bestellingen die langer op zich lieten duren dan verwacht.. maaarrrrr.. ik heb inmiddels de doepfer (ALPS) joystick binnen en dat ziet er goed uit. Het bereik is inderdaad 100% (0-20KOhm) en ik kon de return to center veertjes eenvoudig samenbinden met en stukje koperdraad om m vrij instelbaar te maken. Zo kan ik zonder schade aan de joystick altijd nog terug naar de "originele" staat :) Duur ding, maar aangezien het allemaal custom parts zijn - inclusief de pots - is dat niet zo vreemd.

Intussen heb ik het schema van de SH1000 verder uitgeplozen en heb de volgende mods op papier gezet:

- XY joystick controller routeerbaar naar Cutoff, LFO1, Tremolo en Resonance, LFO2 en Vibrato

- Aangepast midijack printje met aparte programmeertoets bovenop paneeltje op synth ipv achterop de print.

- CV & Gate schakelbaar naar keyboard of MIDI (als standaard op midijack) maar met modificatie op de CV zodat intern keyboard niet langer ontstemd wordt.

- Audio in naar VCF

- custom paneel op bovenzijde voor alle aansluitingen en (draai)schakelaars

Aangezien ik meerdere schuif en draaipots dynamisch wil kunnen "toewijzen" aan de joystick ben ik helaas genoodzaakt om een klein relaisprintje te bouwen waarmee dat allemaal mogelijk moet worden. Het idee is dat bij inschakeling van 1 route, bijvoorbeeld joystick naar Cutoff, de overige routes door uitschakeling van het relais worden hersteld in hun oude staat. Dwz dat LFO1 weer gewoon via de draaipot op het originele frontpaneel loopt. Printontwerp is af nu. Of het gaat werken moeten we even afwachten totdat ik mijn relais binnen heb :) De joystick past NET (op de mm) tussen het klavier en de achterkant van de behuizing dus het ziet er naar uit dat ik de boel niet hoef te verlengen of om te bouwen naar een SH5 achtige enclosure.

Het idee om een TMK schakeling in de synth in te bouwen laat ik waarschijnlijk varen. Met alle overige mods wordt de ruimte daartoe op het (custom) paneeltje boven op de synth gewoon te klein. Deze komt dus zoals al in de TMK thread aangekondigd in een aparte behuizing die waarschijnlijk dezelfde kleur zal krijgen als de SH :)

De behuizing is inmiddels helemaal netjes gegrond en zal waarschijnlijk volgende week zijn knaloranje kleur gaan krijgen. Ik moet alleen nog even kijken of ik er toch niet stiekem houten zijpanelen op wil zetten.
Inmiddels heb ik ook wat knopjes gevonden die lijken op de originele SH knoppen. Die laatste heb ik namelijk helaas nog niet op de kop kunnen tikken. Tenzij ik die volgende week ergens kan vinden voor weinagh gaat er dus een setje alternatieve (maar sterk lijkende) knoppen op.

Fotootjes volgen :)

Knal oranje lynxxx ?
Gaat dat niet vervelen na een tijdje ? [daarom is de d2 ook niet echt populair geworden] ;)
Er zijn namelijk ook mooie luxere kleurtjes .
Loop eens de bouwmarkt binnen ....
Overigens ik ben op dit moment helemaal weg van koperspray [4.75 euro] [voor die steampunk projectjes]

wil je dit echt ?..............

attachment.php

Laatst gewijzigd:
Nope. Bedieningspaneel en voorzijde zouden gewoon zwart blijven. Zijpanelen worden - indien hout - een andere vorm, maar telkens als ik daar mee ga stoeien krijg ik de neiging om er toch een SH5 achtige behuizing voor te bouwen :) Ik heb intussen ook nog even wat zaken mbt de custom paneeltjes gecheckt maar de prijs wordt echt idioot hoog als ik die ook in een custom RAL kleur wil laten bakken. Dat gaat dus lastig worden gezien het feit dat ik mijn budget al twee keer overschreden heb inmiddels hehe. Als ik het goedkoop wil houden dan is een alternatief eventueel een geheel zwarte behuizing, of een grotendeels witte behuizing (met zwarte fronts). Alternatieve kleurenschema voorstellen zijn welkom hoor :) Ik heb voorlopig de tijd met al die mods en ik heb sowieso oranje nodig voor mijn TMK :-P En als het ECHt fout moet kunnen we dr altijd nog een blik hammerite overheen gooien hahaha. Ik overweeg ook op de schakelaars voorop allemaal gewoon 1 kleur te maken maar ik ben een beetje bang dat de lak daarop maar slecht gaat houden.

sc6 kerel ...
watis je kat [ lynx ] dik joh op die pix boven
:halleluja
kleintjes

Euh nee, welvaart (tis een kater) :D

Ik kan m ook nog ROZE maken natuurlijk :D

Zo, het grote printplaat schoonmaak, soldeer en modificatiewerk is begonnen..

Zo zagen de printjes eruit...
img0374k.jpg

En zo zien de prints eruit die ik nu heb schoongemaakt met alcohol..
img0375mx.jpg

img0380t.jpg

Tadaa... it's ALIVE! T was even klooien met een connector die niet goed contact bleek te maken, maar de SH1000 doet t weer :) Ik heb inmiddels een aantal elco's vervangen, maar heb er ook nog aardig wat te gaan. Vandaag tevens de joystick aangesloten op de cutoff en HET WERKT. Vette shit :maffia:
Toch ben ik er niet helemaal zeker van of het nut heeft om alle parameters met een relay boardje aan de joystick toewijsbaar te maken. Voor live tweaking heb ik de indruk dat een pitch bend mod interessanter is.

img0382rt.jpg

Morgen gaan we eens voorzichtig naar de VCF Audio input modificatie kijken en de keyboard octave/voltage width etc weer even netjes afregelen :D
Volgens mij moet het mogelijk zijn om ook de envelope generator aan te sturen met een externe audio trigger/gate. Als dat lukt, dan verplaats ik de audio input naar de VCA :)
Het matrix/relay gebeuren zet ik even in de ijskast denk ik. Kom wat lastige technische issues tegen die ik liever in een later stadium nog es bekijk.

Dat betekent dat er weer ruimte is voor een TMK achtige inbouw, dus die ga ik toch maar eens even verder afbouwen :)

Zoals ook al eens eerder aan jou verteld, zie ik dat relais systeem niet echt zitten [maar het is natuurlijk wel jou ding, dus uiteindelijk moet je het allemaal zelf weten] ;)
Een joystick potmeter gewoon in serie met een regelaar wie je graag wilt "joystickken".
En dan die desbetreffende regelaar in een uiterste stand zetten.
Het is daarna een kwestie van wennen.

Een dry/wet regeling van de tmk kun je ook over een joystick zetten [hint]
Mooi van clean tot total insane :D

Volgens mij moet het mogelijk zijn om ook de envelope generator aan te sturen met een externe audio trigger/gate. Als dat lukt, dan verplaats ik de audio input naar de VCA :)

Forum lid Bur Buk Boom heeft de ADSR trigger mod volgens mij uitgevoerd, ik zal het hem eens vragen als ik hem spreek.
Maar waarom je dan de audio input verplaatst naar de VCA?

groet,
Maarten

Nope. project ligt even stil door een gebrek aan onderdelen en omdat ik er nog niet uit ben welke mods ik nu wel en niet wil uitvoeren. De boel doet het weer nu, de joystick functioneert maar de definitieve layout heb ik nog niet. Als er vorderingen zijn post ik t ;-)

Back