Kabel Synth -> Mengpaneel

C-Klein

(Edward)
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar ik zit nu al een uur te zoeken op de website van Musicstore. Ik zoek een instrumentkabel om een synthesizer met een mengpaneel te verbinden. Niks bijzonders: een stereokabel met aan beide zijden twee XLR-aansluiten. Maar .. ik gaan 't niet vinden. Ik vind alleen kabels waarbij aan beide kanten maar één XLR-aansluiting zit. Zie ik nu echt iets over het hoofd?

ik denk dat je naar TRS zoekt i.p.v. XLR. Controleer ook of de kabel balanced of unbalanced moet zijn:

http://en.wikipedia.org/wiki/TRS_connector

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat je beter gewoon twee losse jack-jack kabels koopt.
(zoals gitaarkabels) en dan plug je je synth in twee jack-inputs op je mengpaneel.
Tenzij je per sé gebalanceerd wil werken, als je synth gebalanceerde uitgangen heeft natuurlijk...anders heeft dat geen zin.

De synthesizer heeft een 1/4" jacks output (L/Mono, R). Gebalanceerde kabels zijn denk ik niet nodig. Maar twee kabels ... kan het niet simpeler? Eigenlijk zoek ik een instrumentkabel als op de onderstaande foto.

attachment.php

Attachments

• Kabel_foto.jpg
    Kabel_foto.jpg
    6,7 KB · Bekeken: 123
Zoals gezegd zijn dat geen XLR pluggen. Is je probleem dat je geen geschikte kabel kan vinden (lukt mij binnen 10 seconden), of wil je per se een dubbele kabel?

@Jeroen,
Ik wil inderdaad een dubbele kabel. En die kan ik niet vinden. Ongetwijfeld kijk ik er overheen. Maar ik begrijp uit jullie reacties dat jullie allemaal jullie instrumenten met 2x mono aansluiten?

@Jeroen,
Ik wil inderdaad een dubbele kabel. En die kan ik niet vinden. Ongetwijfeld kijk ik er overheen. Maar ik begrijp uit jullie reacties dat jullie allemaal jullie instrumenten met 2x mono aansluiten?

Ik denk dat hier niet veel mensen hun synth met XLR aansluiten. De meeste synths hebben ook helemaal geen XLR-aansluitingen. Ik gebruik alleen stereo jack-jack kabels (en liever nog multikabels waar het past).

Maar ik heb eigenlijk ook nog nooit een stereo XLR-XLR kabel gezien dus wat dat betreft verbaast het me niet dat je ze niet kunt vinden.

EDIT: Maar op je foto staat ook geen XLR kabel; dat is gewoon een dubbele jack-jack. Zie daarvoor mijn linkje hierboven of een van de vele andere die inmiddels zijn gepost.

De synthesizer heeft een 1/4" jacks output (L/Mono, R). Gebalanceerde kabels zijn denk ik niet nodig. Maar twee kabels ... kan het niet simpeler? Eigenlijk zoek ik een instrumentkabel als op de onderstaande foto.

zoek je niet zoiets?

26158.jpg

linkje naar site voor verdere info: http://www.elektronicawereld.nl/product/10975/dubbele_xlr_jack_kabel

dubbele jack in je synth....xlr (male of female) naar je mengert...die liggen eigenlijk in elke muziekzaak wel (als t een goede is ;) )

gebalanceerd heb je echt alleen nodig als je echt lange kabels gebruikt....volgens mij is 3 meter wel genoeg voor C-klein?....dan ga je toch niet balanced halen.....

ik dacht dat C-klein een XLR ingang op ze mengert heeft....en 2 jackpluggen op de synth als uitgang...maar ik kan het mis hebben.
Ik zou dan voor een dubbele jack naar dubbele xlr gaan...niet moeilijk te vinden iig :)

Wat fijn dat jullie zo massaal op dit topic gereageerd hebben en mijn excuus voor het door de war halen van XLR- en TRS-connectors; Access1 wees daar terecht op. Ik vind de website van Musicstore op dit punt niet duidelijk, maar dat kan ook aan mijn gebrekkige technische kennis liggen.:o:

@RBS:
Bedankt voor de link. Hij staat bij m'n favourieten. Zeker handig.

@Stije:
Ik schat in dat ik aan 1,5m zelfs genoeg heb, maar heb ook meteen een nieuwe kabel gekocht voor tussen mijn MPC en m'n mengpaneel en die is 6 meter (en wel gebalanceerd).

@Arnomusicman & @zmooc
Ik heb besloten de Roland Gaia SH-01 te kopen (€549,-). Het wordt voor mij de eerste synthesizer die ik kan gebruiken om te experimenteren met geluid en synthese. Op de website van de fabrikant staat niet of dit instrument gebalanceerde of ongebalanceerde uitgangen heeft, maar gezien het instrument gok ik op het laatste.

@C-Klein Nee die heeft geen balanced outputs. Je hebt dus ook geen TRS-kabel nodig maar een TS, met "mono-jacks":geslaagd:

De meeste synths hebben geen gebalanceerde outputs, maar gewoon een mono jack-plug (zoals zmooc al opmerkte). Ik ken eerlijk gezegd geen synth die dat wel heeft.

Back