supervette squarebass maken

beun_co

Stamgast
Hallo, kan er mijn soms iemand helpen hoe ik zo n typische chicagohouse of detroittechno squarebass kan bekomen met ableton. Misschien eventuele settings > voor operator? Het mag gerust ook voor native massive zijn hoor? Die square maken is nix maar die diepe squarebass maken lukt met niet goed.
ik heb een voorbeeld van mr fingers erbij gestoken om aan te tonen wat ik bedoel

mvg dries

Je vergeet erbij te vermelden wat je zelf al hebt geprobeerd...
Of heb je zelf nog niks ondernomen??

Wat maakt het nou uit of die het heeft geprobeert, hij vraagt of je een lekker soundje uit de pc kan halen.

Vroeger gebruikten ze analoge synthesizers geen plugins.
Als je een lekker soundje wilt moet je dat met een soldeerbout doen, niet met een pc.

Komt nog eens bij dat je in de mix-fase van het maken van een track een piep knor soundje te gek kan laten klinken met wat apparatuur en creativiteit. Post wat je hebt, daar kunnen we wat mee. Ik hoor in je voorbeeld niets bijzonders

dat is toch een standaard jx-8p/of welk type synth uit de jaren 80 bass op een 303 squenzzz...

Die square is inderdaad niet speciaal (klinkt trouwens wel lekker, maar is niet moeilijk te maken bedoel ik).
Veel (soft)synths hebben een dergelijke preset, die je van daaruit eventueel verder kan tweaken.
Het enige wat opvalt aan jouw youtube voorbeeldje is dat er ook een chorus op de square bass is gezet, maar veel meer bijzonders kan ik er niet aan ontdekken...

Hoewel dit specifieke geluid wel erg karakteristiek Juno 60 is omdat de chorus van de 60 heel typisch kleurt.
de blokgolf heeft inderdaad die typische holheid... met chorus standje 1 neem ik aan
maar het zou nutuulk ook best wel een andere synth kunnen zijn (tenzij jij het zeker weet via insiders nutuulk :))

Nou, het was een Juno 6 om eerlijk te zijn. Heard heeft ooit gezegd dat hij op dezelfde dag dat hij een 707 en Juno 6 kocht zowel Washing Machine, Mystery of Love en Can You Feel It heeft gemaakt.

En het zou een andere synth kunnen zijn, maar ik betwijfel het want zelfs uit mijn 106 haal ik dit niet. Dit is echt de 6 / 60 sound.

nou pak gewoon een osc met square wave met unison zet de dacay op kwart voor, de release op half de attack op nul en speel een beetje met je filter en je hebt hem.

Moet wel vrijwel met alle softplugs kunnen, er is ook volgens ij een 2e osc bij die de sub doet maar die is zo laag dat ie ook een beetje whoeegrrr klinkt (:

Ik heb zelf het nagemaakt met ms2000 gewoon.

Hela, ik heb het geprobeerd met mijn NI > fm7 en het is gelukt > dikke merci hoor

grtz dr drizzle

Dat is volgens mij wel een juno6.
Die van mij kan namelijk gek genoeg net zo klinken ;)

Back