Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb net al de catalogues van conrad aangevraagd.Origineel geplaatst door BananaWorld
Mischien bij de Conrad. Het adres is www.conrad.de

Ghielmetti maakt hele mooie Matrix patchbays.
Die kleine pennetjes zijn ook meteen het voordeel. Het neemt niet veel plaats in.. Schakelaars en dergelijke doen dat wel. De reden voor banaanstekkers is simpel, omdat ik naast een mini-jack modular ook een banaan modulair heb en dat heeft 1 heel groot voordeel. Je kunt erg makkelijk een signaal in meerdere inputs routen. Natuurlijk moet je op de inmpedantie letten, maar als je het niet te gek maakt, en dat is meestal niet, dan kun je bijna altijd wel 2 a 3 inputs voeden. Wordt het meer dan gaan we bufferen.Origineel geplaatst door pcoene
Er zijn ook nog andere oplossingen: een bord met schakelaars. De keuze aan schakelaars in enorm. Het gaat tenslotte om tussen twee polen kontakt te maken. Een kruisbord doet dat en schakelaars ook. Banaanstekers zijn eigenlijk ouderwets, om niet tezeggen wat achterhaald. Voordeel van schakelaars is dat je nooit kontaktpennen tekort komt en er altijd enkele kan bijplaatsen, mits het bord groot genoeg is.
Het kruisbord had als nadeel dat je met kleine pennetjes zat te pielen en dat je het risico liep in het verkeerde gat een pen te steken. Had je alles ingesteld, kwam er nog geen geluid uit. Tot dat je alles na ging lopen en je verdorie zag dat de pen in het verkeerde gaatje zat.
pcoene
Ik ben benieuwd wat een 10x10 matrixje moet kosten. 1 pole.. Iemand een schatting?Origineel geplaatst door Mk II
klopt. mind you: die Ghielmetti's - overigens een zwitsers bedrijf dus zoek maar eens in het .ch domein - zijn onbehoorlijk duur; IIRC iets van een paar honderd Euro per matrix en vijf Euro per pennetje of zo... slik! ik heb d'r laatst nog drie geruild voor een Midi controller, een Boss CE-300 super chorus en aardig wat centjes en die jongen was erg blij met zo'n koopje. dat zegt genoeg...