Launchpad studio functionaliteit

Chulukinat

Ouwe rot
Hallo Launchpad gebruikers,

Ik zit erover te denken om een launchpad of apc-40 te halen. Ik ga echter liever voor de launchpad om verschillende redenen waaronder het formaat en de prijs.

Ik zie echter op youtube eigenlijk alleen maar filmpjes waarin hij gebruikt word als performance tool. De belangrijkste reden dat ik hem zou aanschaffen is om juist op te nemen. Zodat ik hem bij mijn midi keyboard kan zetten en dan niet eerst op de muis hoef te klikken om te beginnen met opnemen.

Denken jullie dat de launchpad hiervoor geschikt is?

Ja zekers, ik denk dat het zowel voor in de studio als voor preformance een hele geschikte tool is. De reden waarom je alleen filmpjes ziet waarin hij als creative tool ingezet wordt, is denk ik dat het niet leuk is om te kijken naar iemand die m gebruikt om clips te launchen ermee hehe..
Je moet je alleen afvragen of hij de investering waard is, maar voor mij is hij dat zeker...

Als je het voor het recorden en armen van je tracks doet kan je net zo goed de Korg Nanokontrol kopen.

Die heb ik zelf ook, software dingetje (template + korgeditor file) gedownload waardoor hij automatisch wordt gekoppeld aan je mixer.

Volumes, panning, record armen, muten en clips launchen voldig gestuurd door de Nanokontrol. Plus dat je met de verschillende banks nog veel meer functie kan toewijzen. Ding kost rond de 50 ekkies geloof ik.

Werkt echt super relaxed. :okdan:

Mocht je vragen hebben over hoe of wat kan ik je de software ervan zo mailen.

Edit: en natuurlijk de play, record, loop, overdub, stop enz.. functies.

thanks

@ bathmutz: is dat zo ja? ik heb namelijk zelf wel een novation remote sl61. het is me hier echter nog nooit mee gelukt ( via midi mapping in ableton ). maar als het met de nanokontrol kan zou je zeggen dat het met de remote sl ook zou moeten kunnen toch? kun je me misschien uitleggen hoe je dit doet?

Ja, hoe het werkt weet ik niet precies.

Met Korg Editor kun je de instellingen van de Nanokontroller veranderen.
Verder zit er een User Remote script bij. Zodat je in Ableton de Nanokontroller uit de lijst bij midisettings kan kiezen.

Door een Nanokontrol template in Ableton te openen kunnen ze dan optimaal communiceren.

Lijkt me voor de Novation ook wel ergens te vinden. Kan zo snel even niks vinden. Google en Youtube een paar avondjes. ;)

Back