Vraagje over Tb 303

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik las op dancetech een post van Trevor Page (van die TR-909 kloon). Dat hij een 'capacitor' over z'n geheugenchips heen had gesoldeerd, waardoor zijn 303 wel een jaar zonder batterijen kon. Deze heeft ie trouwens laatst op ebay verkocht.

Kan de post natuurlijk weer niet vinden...

ja daar had ik ook iets over gelezen. volgens mij op de devilfish pagina ofzo. is zowel voor de 303 als voor de 606.

Dan heeft de mijne die 'mod', want de mijne heeft nog nooit zijn geheugen verloren en er zaten dus echt een jaar of 2 lege (te leeg om standalone te draaien in ieder geval) batterijen in. :) Jiehoe!

Toch nog een vraagje Ik heb 4 stuks batteryen gekocht en bij m,n 606 en 303 ken ik hem niet gewoon aan zetten zonder adapter hoord dat ?Want in de manual staat vul hem met 4 x 1,5 Volt of een 9 Volt power supply en zet hem aan.

Origineel geplaatst door marcuuu
Toch nog een vraagje Ik heb 4 stuks batteryen gekocht en bij m,n 606 en 303 ken ik hem niet gewoon aan zetten zonder adapter hoord dat ?Want in de manual staat vul hem met 4 x 1,5 Volt of een 9 Volt power supply en zet hem aan.
Je moet dan de adapter uit de 303 halen. Het pluggetje werkt ook als schakelaar.
Dan zou ie het moeten doen.

Controleer anders eens of het draadje nog aan het veertje zit van de batterijen. Die gaat ook wel eens los.

Het is bij elke 303/606 anders. Sommige na 1 dag, andere pas na maanden.
Het kan ook zo zijn dat gedeeltjes weg zijn, dus dat je nog wel wat hoort.

Origineel geplaatst door marcuuu

Het kan zijn dat de baterijen net geen contact maken met het ijzeren stripje in de TB. Bij een van mijn TB's heb ik HEMA baterijen zitten en het dopje op die baterijen is net iets te kort waardoor hij geen contact maakt. Ik heb dat opgelost door er een stukje ijzerdraad er tussen te stoppen zodat je toch weer een stroomkring krijgt.

Back