Het is een "niet-internetgebruiker" kennis met een hoop gear die bespreekbaar is voor verkoop. Hij vraagt wel door, maar (zie één van mijn andere topics) ik kocht na afbieding al wel een juno-60 + een cs15D (met midi) voor 1000 euro,... daar waar hij er eerst 1200 voor vroeg.
Gezien ze beiden net volledig gereviseerd werden en in prima staat vond ik dat voor mij alsnog een goede deal.
Ik ben nu met hem in onderhandeling voor 2 stuks prophet-600.
Een yamaha cs-5, teisco 110F , OB-matrix6, moog realistic en roland sh02 ketste ik af omdat ze me niet interesseren voor de gevraagde prijs.
.... dus is mijn vraag in deze topic, ... hoeveel is zo een teisco 110F dan wel waard ?
De 110F vind ik erg goed klinken; op de een of andere manier weer anders dan de "bekendere" analoge synths. Als je het mij vraagt wordt deze bak redelijk onderschat en het zal me niet verbazen als de prijs op termijn ook aardig de hoogte ingaat (zeker met de ontwikkelingen van de laatste tijd).
Ik moet de mijne nog steeds een keer wegbrengen voor een servicebeurt; heb er helaas nog geen tijd voor gehad...
ondanks dat je al 2 synths bij hem hebt gekocht?
de cs5 is imo een beperkt maar leuk bakkie
@Hooihuis
de 110f is ondertussen meer cult geworden dan bijv. een Ody / MS20
een Ody en/of MS20 worden vrijwel dagelijks/wekelijks te koop aangeboden
voor een 110f moet je meer moeite doen
@Hooihuis
de 110f is ondertussen meer cult geworden dan bijv. een Ody / MS20
een Ody en/of MS20 worden vrijwel dagelijks/wekelijks te koop aangeboden
voor een 110f moet je meer moeite doen
Yep, hij is niet meer waard of zo maar je komt hem inderdaad minder tegen dan een Odyssey of een MS-20. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik ze alle drie heb staan en ze hebben elk hun sterke / zwakkere punten (= karakter in synthland). Van deze drie lijken de ARP en de Teisco dan misschien nog het meest op elkaar, maar qua sound en bediening zit er nog steeds een wereld van verschil tussen.
Op de een of andere manier heb ik bij mijn Teisco bovendien steeds de associatie met de oude experimentele studio's van de BBC en de geluiden die ze daar uit toverden, nog voordat er zelfs synthesizers bestonden. Een pure, organische electronische sound. Ik weet niet hoe ik daar aan kom en het is zeker geen reclamepraat (doe hem toch niet weg), maar hij heeft mij gewoon echt verrast. Misschien komt het deels doordat mijn exemplaar eigenlijk nagekeken en gecalibreerd moet worden, die illusie dat het allemaal leeft. De oscillators zijn niet helemaal loepzuiver en het verloop over het bereik van de toetsen is er dan ook naar....zoals hij nu is, moet je echt werken om de tuning in bedwang te houden. Weet ook niet of daar met deze bak veel aan is te doen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.