Hilltree
Listen here, you little shit.
oi,
Bij deze eens een keertje geen uitgebreid uitleg met schema's over dit diy project , maar gewoon wat picts en voorbeelden
Dit is dus mijn "steampunk doomsday machine" .............
Even een korte uitleg wat steampunk is, Dit is een subgenre in de sciencefiction geplaatst in het midden van de 19e eeuw, maar dan met moderne machines.
Veel uitgewerkt in hout en koper dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steampunk
Mijn steampunk doomsday machine , is wat decenter gemaakt dan de de meeste apparaten in de steampunk hoek.
Alles heeft een functie en doet het.
Wat het doet ?.. het is een lamp overdrive met optische compressor.
Nu geef ik bij dit project geen schema,s [wel een overzicht schema]omdat dit tegen alle regels van de elektro/elektronica ingaan.
Ik stuur dus geluid door brandende lampen, die branden op 230 volt gelijkspanning !!!!
DIT IS DUS ERG GEVAARLIJK !!!!
Boven op zitten 2 gloeilampen, met aan weerszijden 2 dikke condensatoren.
Achter de gloeilampen in koperen buis zitten 2 ldr's die reageren op de gloeispanning.
Knoppen van links naar rechts
input/balance .... gloeispanning/bright.... thru bypass.....gevoeligheid/impedancy.....gain.
Achter zitten de input en output in een mooi koperen plaatje.
Geluids voorbeelden zijn nog niet aanwezig omdat ik nog aan het experimenteren ben met verschillende trafo's
Bij deze eens een keertje geen uitgebreid uitleg met schema's over dit diy project , maar gewoon wat picts en voorbeelden

Dit is dus mijn "steampunk doomsday machine" .............
Even een korte uitleg wat steampunk is, Dit is een subgenre in de sciencefiction geplaatst in het midden van de 19e eeuw, maar dan met moderne machines.
Veel uitgewerkt in hout en koper dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steampunk
Mijn steampunk doomsday machine , is wat decenter gemaakt dan de de meeste apparaten in de steampunk hoek.
Alles heeft een functie en doet het.
Wat het doet ?.. het is een lamp overdrive met optische compressor.
Nu geef ik bij dit project geen schema,s [wel een overzicht schema]omdat dit tegen alle regels van de elektro/elektronica ingaan.
Ik stuur dus geluid door brandende lampen, die branden op 230 volt gelijkspanning !!!!
DIT IS DUS ERG GEVAARLIJK !!!!
Boven op zitten 2 gloeilampen, met aan weerszijden 2 dikke condensatoren.
Achter de gloeilampen in koperen buis zitten 2 ldr's die reageren op de gloeispanning.
Knoppen van links naar rechts
input/balance .... gloeispanning/bright.... thru bypass.....gevoeligheid/impedancy.....gain.
Achter zitten de input en output in een mooi koperen plaatje.
Geluids voorbeelden zijn nog niet aanwezig omdat ik nog aan het experimenteren ben met verschillende trafo's

uit.