Diy project ... The steampunk doomsday machine

Hilltree

Listen here, you little shit.
oi,

Bij deze eens een keertje geen uitgebreid uitleg met schema's over dit diy project , maar gewoon wat picts en voorbeelden :)
Dit is dus mijn "steampunk doomsday machine" .............
Even een korte uitleg wat steampunk is, Dit is een subgenre in de sciencefiction geplaatst in het midden van de 19e eeuw, maar dan met moderne machines.
Veel uitgewerkt in hout en koper dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steampunk

Mijn steampunk doomsday machine , is wat decenter gemaakt dan de de meeste apparaten in de steampunk hoek.
Alles heeft een functie en doet het.
Wat het doet ?.. het is een lamp overdrive met optische compressor.
Nu geef ik bij dit project geen schema,s [wel een overzicht schema]omdat dit tegen alle regels van de elektro/elektronica ingaan.
Ik stuur dus geluid door brandende lampen, die branden op 230 volt gelijkspanning !!!!
DIT IS DUS ERG GEVAARLIJK !!!!

Boven op zitten 2 gloeilampen, met aan weerszijden 2 dikke condensatoren.
Achter de gloeilampen in koperen buis zitten 2 ldr's die reageren op de gloeispanning.
Knoppen van links naar rechts
input/balance .... gloeispanning/bright.... thru bypass.....gevoeligheid/impedancy.....gain.
Achter zitten de input en output in een mooi koperen plaatje.

Geluids voorbeelden zijn nog niet aanwezig omdat ik nog aan het experimenteren ben met verschillende trafo's

attachment.php

Attachments

• steampunk front.jpg
    steampunk front.jpg
    95,7 KB · Bekeken: 149
  • steampunk back.jpg
    steampunk back.jpg
    90,3 KB · Bekeken: 142
  • schema.jpg
    schema.jpg
    57,7 KB · Bekeken: 154
HEEL vet :)

It's aliveeeeee.....ALIVEEEEE!

Ziet er vet uit man! :okdan:

its_alive1.jpg

Vreemd schema.
Wel een gaaf project en wat een mooie behuizing! Een juweeltje!

Supergaaf!

made by Tesla :D

zeer mooi afgewerkt..
het lijkt wel iets waar Benjamin Franklin op heeft geexpirementeerd
tis nu al een museumstuk :okdan:

Vreemd schema.
Wel een gaaf project en wat een mooie behuizing! Een juweeltje!

Het is geen schema , maar een soort van overzicht.;)
Er zijn wat verschillende mogelijkheden met de trafo's
Deze kunnen ook parallel over de lampen., maar zoals vertelde , daar ben ik dus nog mee bezig.
Eerst geluiden zijn al wel hoopvol, maar het optimaliseren van alles gaat gewoon tijd inzitten .
[en ik kon jullie de picts niet onthouden]

Het is ook gewoon erg gevaarlijk met zulke hoge gelijkspanningen.
Als je iets aanraakt, verkrampen de spieren zodat je dit niet meer los kunt laten.
En voordat daardoor al het vocht uit je lichaam gekookt is , heb je jou uit alle gaten ontlast. [en dat is GEEN !! " worst case scenario"] :)

Ik ben zeer benieuwd wat voor klanken je hieruit gaat krijgen.
Ziet er al vast veelbelovend uit :okdan:

Ik ben zeer benieuwd wat voor klanken je hieruit gaat krijgen.
Ziet er al vast veelbelovend uit :okdan:

Hehe...het geluid staat bij dit project op de laatste plaats
Beetje zoals bij Fran Drescher , het ziet er allemaal wel goed uit, maar als ze de mond open trekt !!! ;)

ik denk dat het geluid ook wel goed komt hoor......

Beetje zoals bij Fran Drescher , het ziet er allemaal wel goed uit, maar als ze de mond open trekt !!! ;)

:D

Verder ziet het er errug :{ uit.

hehehe tof hill :)

stomme vraag.. als je de gloeilamp verwisseld met een led..
of een ouderwets fietslampje?? krijg je dan niet "hetzelfde principe" maar dan
met veel minder stroom??

anyways ik ga me vingers er niet aan branden :) ben nog bezig met tmk

Fietslampje lijkt me te lukken. Dat kan je met een opamp output op de juiste sterkte krijgen.

LEDje een beetje gericht dimmen gaat zo eenvoudig niet (PWM...)

Je zal ook moeten kijken naar welke LDR je gebruikt; sommige zijn veel te traag of hebben een onhandig bereik.

Ledje gaat niet lukken , een ledje is in principe een gewone diode, die je dan als vactrol maakt,. En met een ledje is de coolheidsfactor ook gelijk nul.
Fietslampje gaat natuurlijk ook goed , je moet het lampje natuurlijk wel laten branden.
Omdat bij een brandend lampje de weerstand een stuk lager [bruikbaarder] is dan een niet brandend lampje.
Als die niet brand ,zit je vaak in de megOhms.

Wow man wat ziet dat ding er mooi uit....al zou ie geen geluid produceren is ie nog vet....zeer, zeer mooi gemaakt Peter. :verkoght:

Aardig gek! mooi design, warme houtkleur en die lampen erop.. geweldig, zie de soundbites graag tegemoet :P

zucht.. zou ook wel handig willen zijn met electronica als ik dit soort dingen zie.. mss toch maar eens buurten bij de lokale hobby-electronica-dudes of ze me willen helpen.. je hebt al aardig wat (eenvoudige) schemaatjes gepost hierzo, die lijken me prima om mee te beginnen.

gaaf!! erg koel om te zien dat er toch steeds meer steampunkers bijkomen, heb vorig jaar in de slimelight in londen het genoegen gehad om een aantal steampunkbandjes live te zien was best leuk maar geloof niet dat die een integratie hadden van 'steampunk'-geluid (mits er wat leuks uit gaat komen natuurlijk :P) hadden wel erg gave microfoon en keyboards standaards. heb alleen geen idee meer hoe de bands heten XD.

steampunk is eigk een combi van victoriaans met cyber, alleen dan met heel veel koper en tandwieltjes XD.

goed ben iig erg benieuwd naar het eindresultaat!!

Cool! Qua looks, en werking!
om te zien vind ik die dingen van Folktek ook helemaal te gek.

nu willen we een filmpje natuurlijk.

Back