Afmix

fearfighterz

Ingeburgerd
heej,
ik krijg altijd klachten over mijn afmix...
terwijl ik het zelf niet echt hoor...
weet iemand een paar goede tips, voor een goede afmix?

wat voor klachten krijg je dan??

Het beste manier om af te mixen is een refentie cd hebben vind ik, die je heeeeeeel goed kent en op heeeeeel veel systemen geluisterd heb .
Want dan weetje precies hoe iets moet klinken.

Da's een hele goede tip inderdaad! Maar plaats eens een voorbeeldje dan, met deze informatie kunnen we je niet echt gerichte tips geven.
Meer dan leer eq-en en compressen niet nee:P

Wil je skillz leren of wil je leren hoe je jouw skillz moet gebruiken?

als je goed luistert leer je ook compressen (:
Tenminste opeengegeven moment krijg je wel in je hoofd een beeld van oooh dat zal wel de ratio zijn met een softknee. (:

Zo erg dat je zelfs hoort dat is wel een condensator microfoon dat moet wel! want de gitaar heeft super veel attack. En Eqen is natuurlijk wel de belangerijkste van je mix, want als je faseonreine mix hebt is het geen mix maar 3 keer nix! (:

nou kijk, mijn probleem is, dat ze altijd zeggen dat me afmix slecht is, dus mijn vraag is, wat kan ik daaraan doen?

je maakt toch ook i af als je de puntje erop zet (:

Dus een mix is een i zonder de punt en afmixen zijn details erin brengen. Ik denk daarom.

Alles begint bij het brongeluid. Richt je eerst eens op het maken van krachtige, volle bronnen ipv de afmix.

Klinkt interessant denk ik.......

Paul

Ik opper 'afmix', maar alleen als die dan ook echt af is! 8~

In hoeverre kan een spectrum analyzer in een mix helpen. Om bijvoorbeeld de karakteristiek van muziek die je kent op een eigen mix toe te passen?

Back