Nieuwe releases op Orion Records

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Daarnaast ben ik ook al mijn originele hoesjes van de albums kwijt, die stonden ook op de verloren gegane discs en daar ben ik minder blij mee. Zal wat ik als eigen cd heb liggen dan maar weer inscannen zodat ik dan op die manier ze weer in mijn bezit heb (behalve diegene die ik zelf dus ook niet meer heb). Waardeloos als je systeem waar alles op staat kapot gaat, snik, snik..................

Waardeloos als je systeem waar alles op staat kapot gaat, snik, snik..................
en dat terwijl je nu een goede, nieuwe computer had? :?

maar goed, het niet willen opstarten is iets anders dan alle gegevens kwijt zijn nutuulk...
gewoon die HD als 2e in een andere PC (laten) zetten en dan de gevens overhevelen...

maar goed, het niet willen opstarten is iets anders dan alle gegevens kwijt zijn nutuulk...
gewoon die HD als 2e in een andere PC (laten) zetten en dan de gevens overhevelen...

Dat stond dus allemaal op mijn oude systeem.

Daar zijn we gisteren de hele middag mee bezig geweest, maar dat is niet mogelijk omdat de nieuwe computer geen extra voeding-aansluting heeft op die oude computer te kunnen aankoppelen. En omdat hij niet meer normaal opstart kan ik ook niet meer alles via mijn externe harde schijf opladen. Dat is dus het probleem.

Phochos

je koopt een nieuwe PC maar laat het belangrijkste werk op de oude staan? da's niet zo slim...
je kan beter wat backupjes branden in het vervolg...

Zo is dat dus niet gegaan. Mijn oude computer kan niet meer opstarten, het moederbord is defect, dus moet eerst zien of er een mogelijkheid bestaat om hem te vervangen en dan alles te kunnen overzetten. Maar mijn broer vreest dat dat niet meer mogelijk is omdat mijn oude computer alweer zo'n 5 jaar oud is en dat heet dus tegenwoordig een museumpiece.

Maar ik heb het dus niet gedaan alsog ik ben vergeten het over te zetten, de oude computer hielt er gewoon mee op.

Jos

Daar zijn we gisteren de hele middag mee bezig geweest, maar dat is niet mogelijk omdat de nieuwe computer geen extra voeding-aansluting heeft op die oude computer te kunnen aankoppelen. En omdat hij niet meer normaal opstart kan ik ook niet meer alles via mijn externe harde schijf opladen. Dat is dus het probleem.

Phochos
al geprobeerd om de harde schijf van je oude computer in een hard disk enclosure te stoppen , en deze dan aan te sluiten (usb) op je nieuwe comp, zo kan je direct door je oude win .directories browsen .

Zo is dat dus niet gegaan.
mja, als je op een gegeven moment besluit om een nieuwe PC te kopen omdat je oude op het punt staat te begeven dan moet nutuulk wel ff je oude gegevens veilig stellen... als je nu in het vervolg gewoon ff elke maand een backup CDtje brandt, of als het totaal aan data (bijv zoals met die hoesjes) niet al te groot is kan je het ook nog uploaden naar een folder op je website bijv. of nog simpeler: een e-mail met attachments naar jezelf sturen, dan gebruik je de hotmail inbox als tijdelijke opslag :eureka:
5 jaar oud is en dat heet dus tegenwoordig een museumpiece.
t'iz oud maar zoooo oud is dat nu ook weer niet...
waarom kan die HD dan niet ff in een PC die ook 5 jaar oud is dan kan je tenminste nog de HD inzien...
dus dat je oude PC niet meer opstart is verder niet meer van belang, het gaat nu alleen nog om de HD...
een hard disk enclosure
300px-Usb_firewire_hard_disk_enclosure.jpg

yup

Laatst gewijzigd:
mja, als je op een gegeven moment besluit om een nieuwe PC te kopen omdat je oude op het punt staat te begeven dan moet nutuulk wel ff je oude gegevens veilig stellen... als je nu in het vervolg gewoon ff elke maand een backup CDtje brandt, of als het totaal aan data (bijv zoals met die hoesjes) niet al te groot is kan je het ook nog uploaden naar een folder op je website bijv. of nog simpeler: een e-mail met attachments naar jezelf sturen, dan gebruik je de hotmail inbox als tijdelijke opslag :eureka:

t'iz oud maar zoooo oud is dat nu ook weer niet...
waarom kan die HD dan niet ff in een PC die ook 5 jaar oud is dan kan je tenminste nog de HD inzien...
dus dat je oude PC niet meer opstart is verder niet meer van belang, het gaat nu alleen nog om de HD...

300px-Usb_firewire_hard_disk_enclosure.jpg

yup

Is mij allemaal bekend, probleem is dat de oude computer in een soort loop zit, start op om vervolgens drie seconde later weer af te sluiten, om vervolgens drie seconde later weer op te starten en ga zo maar door. Dat proces is niet te stoppen, daarom is tot nu toe het niet mogelijk om alsnog de harde schijf veilig te stellen

En ik heb niet gewacht tot de oude computer kapot ging, hij werkte prima tot het moment van de loop situatie en daar kon ik echt helemaal niets aan doen.

Phochos

Is mij allemaal bekend, probleem is dat de oude computer in een soort loop zit, start op om vervolgens drie seconde later weer af te sluiten
'af te sluiten'...? volgens mij bedoel je eerder zoiets als upspin en downspin... mja dan ie fysiek kaduuk en kan je het idd wel vergeten...
En ik heb niet gewacht tot de oude computer kapot ging, hij werkte prima tot het moment van de loop situatie en daar kon ik echt helemaal niets aan doen.
tsja, hopelijk is dit een wijze les; in het vervolg het zekere voor het onzekere nemen...
schaf anders een extra USB HD van 1 TB ofzo aan, zorg dan dat je op beide HD's dezelfde informatie hebt staan...
het lijkt zonde van de ruimte maar ALS er ooit 1 van de 2 de geest geeft dan heb je de 'rommel' tenminste nog :okdan:

je mag je oude disk wel naar mij toesturen.
heb vaker data recovery gedaan.
of het lukt dat weet ik niet, het is vaak een destructief proces.
maar je kan er vanuitgaan, als dat niet lukt, dan werkt iets anders zowizo niet, dus meer verlies is er toch niet.
0,00% garantie dus..........

:mega:

'af te sluiten'...? volgens mij bedoel je eerder zoiets als upspin en downspin... mja dan ie fysiek kaduuk en kan je het idd wel vergeten...

tsja, hopelijk is dit een wijze les; in het vervolg het zekere voor het onzekere nemen...
schaf anders een extra USB HD van 1 TB ofzo aan, zorg dan dat je op beide HD's dezelfde informatie hebt staan...
het lijkt zonde van de ruimte maar ALS er ooit 1 van de 2 de geest geeft dan heb je de 'rommel' tenminste nog :okdan:

Nou ja, ik was toch gestopt met het maken en branden van eigen cd's, dus zo erg is het natuurlijk ook weer niet. En kan natuurlijk altijd mijn hoesjes nog downloaden van mijn eigen website.

Phochos

Is mij allemaal bekend, probleem is dat de oude computer in een soort loop zit
maar daar heb je toch helemaal geen last van als je de HD als 2e HD in een 2e PC hangt (waarna je de data even overzet)...

maar daar heb je toch helemaal geen last van als je de HD als 2e HD in een 2e PC hangt (waarna je de data even overzet)...
inderdraad maar het lijkt er op dat de HD fysiek naar de maan is aangezien ie aangaat en dan na een seconde weer uit enz (tenminste, dat begreep ik uit het verhaal)... maar als het idd slechts veroorzaakt word door het oale moederboard dan kan het wel nutuulk (maar ik neem aan dat de broer van ome phooch wel zo slim is om dat al reedsch te hebben geconstateerd)... maar de nieuwe PC zou dan weer niet de juiste voeding aansluitpunten hebben ofzo...

inderdraad maar het lijkt er op dat de HD fysiek naar de maan is aangezien ie aangaat en dan na een seconde weer uit enz
volgens mij blijft de PC dan in de bios hangen (om een filmpje te kijken :D).

Mijn broer probeerrt binnenkort nog een keertje de harde schijf over te zetten naar de nieuwe computer, dan zou het wellicht nog kunnen qua de data.

Naast de Yamaha HE8 en de Yamaha PSS570 gebruik ik ook de Yamaha PSS790 bij de nieuwe "Vintage Linear A", mijn nieuwe album. Wachten is op de Boss BR600 recorder, die komt eind mei binnen.

Phochos

mmm, jij komt ook vaak terug op dingen... eerst zeg je dat het niet kan en nu ineens wel weer...

laten wij het hopen voor phochos

Ik zeg niet dat het wel weer kan, mijn broer GAAT PROBEREN om het probleem aan te pakken, of het lukt is vraag 2.

Phochos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back