Nord electro 3

theoretisch ja, maar dan moet je de hammond sampelen en kun je geen leslie snel/langzaam schakelen, en gaat de percussion de mist in. In de realiteit is het zo, dat als je zulke ingewikkelde dingen wilt doen, je gewoon geen NE moet kopen. Een NE moet je -spelen- en je "atmosferische" sounds moet je voor mekaar krijgen doordat je atmosferische akkoorden speelt.

Een NE moet je -spelen- en je "atmosferische" sounds moet je voor mekaar krijgen doordat je atmosferische akkoorden speelt.

Word on that! hiermee vervallen ook de meeste vorige kritieken. de basis sounds zijn niet mega-tweakable, en je kan niet layeren tegen de sterren op, maar ze zijn gewoon op zich karaktervol (vind ik zelf tenminste). de rest doen je brein, je buik en je vingers.
De beperkingen in een instrument brengen net "de muzikant" naar buiten :)

Al met al, die sampler is leuk als de clavia je enige synth is.. als ik het geld nog in m'n zak had, zou ik vandaag eerder voor een combi gaan van NE2 + sampler + extra midikeyboard o.i.d.

Zat laatst weereens op een NE1 te spelen van een vriend, en het eerste wat me opviel.. was dat toetsendeck.. wat een verschil, zo soepeltjes.

Ik ben me aan het orienteren op een NE1/2 of 3 key's versie, gewoon voor beneden in de woonkamer, wordt verder nergens op aangesloten (vooralsnog)

De 1 heeft een heel fijn keyboard zeg je, de 3 heeft betere geluiden, de 2 heeft hierdoor eigenlijk geen meerwaarde, behalve dan .. ?

Ik was benieuwd.. :)

Pfoeh da's een moeilijke..

De 3 heeft betere geluiden, samples, kan emulaties voor de Nord Piano inladen, meer geheugen, een Reverb-sectie.

De 2 heeft weer meer geheugen en verbeterpunten doorgevoerd t.o.v. de 1. Hoe het toestendeck was van de 2 weet ik niet exact meer, maar die speelde ook fijn hoor :)

Kan er eigenlijk niet echt antwoord op geven of de 2 een meerwaarde heeft, ik denk dat je met elk vd 3 tevreden zal zijn.

Back