Rustig trackje (duitse synthpop???)

wesko

Artificial sounds R real
Trackje met Juno 106 bas, TS12, MC307, Eminent 310, YS100 en wat gepruttel. Ben benieuwd wat anderen van de stijl vinden. Het is een van de 20 die ik maak als kandidaten voor een compilatie.

Eerst een akkoordenschema gemaakt, MC307 aangezet met een preset (jaja die mensen zijn er) en steeds wat erbij gespeeld, soms veel weer weggehaald en opnieuw gespeeld. De Eminent strings zijn live gedaan tijdens de mixdown.

Er zit hier en daar wel wat te smikkelen in voor de JMJ fans denk ik.

Hier staat ie

Laatst gewijzigd:
Leuk JMJ achtig muziekje incluis de 'met de hand ingespeelde' feel.

De mix is best wel stoffig. Met wat trek en duwwerk is het wel te masteren zodat het wat opener klinkt maar eigenlijk zou de mix qua balans en EQ'ing best wel wat anders kunnen gebruiken. Die zware bas bijv maakt het veel moeilijker om de rest van de mix strak te houden.

Relax nummertje voor zo op de achtergrond tijdens het lezen van het forum.
Heb em dan ook niet de volledige aandacht gegeven, maar wat ik wel hoorde klonk wel ok.
Maar is dat nauw echt duitse syntpop?

Met duits bedoelde ik eigenlijk niet KS of KW maar meer Derrick-achtige zware duitse invloeden.
Ins Buero!

Origineel geplaatst door fuse
Leuk JMJ achtig muziekje incluis de 'met de hand ingespeelde' feel.

100% mee eens. Klinkt een beetje als een 'duffe groovedoos' met daaroverheen een sting + smallstone en teveel ruis en ... Niet om af te zeiken dus, maar gezien je apparaten-lijst kan het vast stukken beter 8)

Just me being 'eerlijk'

Origineel geplaatst door Cozko
100% mee eens. Klinkt een beetje als een 'duffe groovedoos' met daaroverheen een sting + smallstone en teveel ruis en ... Niet om af te zeiken dus, maar gezien je apparaten-lijst kan het vast stukken beter 8)

Just me being 'eerlijk'

Echt wel dat het beter kan... behalve de ruis... da's Eminent en de QuadraVerb ;)

Als ik het eenmaal in de VS880 heb geduwd dan is het wat schoner allemaal. Inmiddels heb ik ook het stof van de mix geblazen en is het wat beter qua EQ. Het ging nu zuiver om de smaak.

Bedankt voor de review.

zalige track!!!
ik weet niet waarom maar weet deze wel te aprecieren.
vrees dat ik zelfs met mijn boxen de ruis kan horen, dat is wat minder
natuurlijk, maar bon.
idd jmj meats KW :)

nog meer van dat! lekker rustig maar met een eigen karakter :W

al gedacht hier een remix van te maken? kan ook maffe resultaten geven :)

anyway, I like it

greetz

cloudy

toch wel lekker

toch wel lekker

Ik moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van het leadmelodietje dat de hele track door "tie-die tie-diep-diep" doet, maar er zitten verder wel wat aangename dingen in. Inderdaad een beetje Derrick-achtig. Ik had de beat anders opgelost; meer electrogeratel!

Die accoorden die af en toe vanuit de achtergrond opduiken / binnen komen waaien ( klinken een beetje strings-organ achtig) waar heb je die nu weer uitgehaald?

En last but not least: het duurt wel eeeeeeeeerg lang voor iets waarin na de intro weinig opmerkelijks meer gebeurd.

:biertje:

Re: toch wel lekker

Origineel geplaatst door Atlantis
Ik moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van het leadmelodietje dat de hele track door "tie-die tie-diep-diep" doet, maar er zitten verder wel wat aangename dingen in. Inderdaad een beetje Derrick-achtig. Ik had de beat anders opgelost; meer electrogeratel!

Die accoorden die af en toe vanuit de achtergrond opduiken / binnen komen waaien ( klinken een beetje strings-organ achtig) waar heb je die nu weer uitgehaald?

En last but not least: het duurt wel eeeeeeeeerg lang voor iets waarin na de intro weinig opmerkelijks meer gebeurd.

Ik heb het weken in de auto gedraaid, en die lead gaat dus weg, komt heel even bij start+eind weer terug ;-)

Origineel geplaatst door cloudman
zalige track!!!
ik weet niet waarom maar weet deze wel te aprecieren.
vrees dat ik zelfs met mijn boxen de ruis kan horen, dat is wat minder
natuurlijk, maar bon.
idd jmj meats KW :)

nog meer van dat! lekker rustig maar met een eigen karakter :W
anyway, I like it
greetz
cloudy

Ruis is inderdaar iets TE analoog, komt uit Eminent 310 en Quadra Verb (nergens voor nodig, VS880 heeft prima effects, maar het ging eigenlijk per ongeluk).

Iemand al gehoord dat ik een E speel in plaats van Em op 3"14 ;-)

Origineel geplaatst door Atlantis

Die akkoorden die inderdaad waaien (wat een mooi woord zeg!) Zijn strings akkoorden uit de Eminent 310 (klassiek Jarre hoor, heb ik niet bedacht) dooe een Phaser die door de freq. sweep de mix verleukt met waaien van de strings (dof, scherp, scherp dof etc). Is een standaard trucje

En het zijn maar een paar maten eigenlijk, de solo maakt het dat je niet meteen door hebt dat het maar zo'n kort stukje hebt.

De akkoorden heb ik zorgvuldig gekozen, eerst op papier (dat werk echt beter hoor dan zomaar wat pielen) en het bouwt spanning op door het uitstellen (hmmm) van de slotakkoorden: de E7 komt net als laatste weer voor de Am (basisakkoord).

Als je luistert naar wat ik staccato speel op de Eminent ta ta ta da tie daaa, tempo als in Equinoxe) dan hoor je wel leuke dingen, ook de langzame arpeggios zijn lollig. Het was een draak om te spelen hoor. Ook die idiote trompet die steevast hetzelfde tempo een lead braakt is live ingespeeld. Ik ging bijna gillen.

Drums zijn trouwens (intro) live op de TS12 ingeklopt en later de 307 erbij gemixt. Op een vast ritme, de fill-ins zijn gewoon op de TS12 gedaan.

Supertof trouwens dat er mensen zijn die dit soort muziek uberhaupt (duits he?) leuk vinden. Die mensen moet je met een lampie zoeken lijkt het soms wel.

Origineel geplaatst door cloudman
zalige track!!!
[...]
[...]

Voel vrij...?! Inclusief electro-geratel (weet niet wat het is, ik ken de stijlen totaal niet. Ik doe maar wat ik mooi vind. Als je zin hebt, graag, dat zou erg goed werken bij mij. Ik lever graag dit soort ruw materiaal, als iemand anders er iets mee kan... o, zou leuk zijn.

Re: Re: toch wel lekker

Re: Re: toch wel lekker

Origineel geplaatst door wesko
Supertof trouwens dat er mensen zijn die dit soort muziek uberhaupt (duits he?) leuk vinden. Die mensen moet je met een lampie zoeken lijkt het soms wel.

Nou ... je mag je lampje altijd op mij richten hoor. Oxygene en zeker Equinox zijn DE albums van Jarre voor mij. Al wat er na komt kan me stukken minder boeien. ;)

Zalige track! Brengt me zo'n rustgevent 80ies gevoel!

Qua sfeer vind ik dit super..... en de klankjes zijn ook lekker....

Doe zo verder :-)

Re: Re: Re: toch wel lekker

Re: Re: Re: toch wel lekker

Origineel geplaatst door Danny
Nou ... je mag je lampje altijd op mij richten hoor. Oxygene en zeker Equinox zijn DE albums van Jarre voor mij. Al wat er na komt kan me stukken minder boeien. ;)

Mijn idee! Rommel is het (tegen niemand zeggen i.v.m. off-topic geblaat) :)

Hi!

Wat betreft de doelstelling duitse Synthi pop ben je wel geslaagd.

Wat je nog wel zou kunnen proberen:
Misschien het geheel een paar BPM's sneller
Wat distortion op de drums.
Die snare roffel mag wat scherper/feller (ik vind die roffel steeds als afsluiter niet echt passen, misschien proberen een ander snaregeluid)
Wat je ook nog zou kunnen proberen om gebruik te maken van een vocoder (met distortion), dan slaat het nog meer aan bij die Duitsers, vermoed ik. Anders vind ik het nummer iets te langdradig. Heb je geen vocoder, dan kun je het misschien met alleen een distortion proberen. Misschien zijn 2 of 3 regeltjes of een paar loze kreten al voldoende.

Maar petje af. Ik vind het al zeer goed klinken. Hoogstens wat kleine aanpassingen, vermoed ik.

Succes

Groet Erik

:okdan:

Back