Re: toch wel lekker
Re: toch wel lekker
Origineel geplaatst door Atlantis
Ik moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van het leadmelodietje dat de hele track door "tie-die tie-diep-diep" doet, maar er zitten verder wel wat aangename dingen in. Inderdaad een beetje Derrick-achtig. Ik had de beat anders opgelost; meer electrogeratel!
Die accoorden die af en toe vanuit de achtergrond opduiken / binnen komen waaien ( klinken een beetje strings-organ achtig) waar heb je die nu weer uitgehaald?
En last but not least: het duurt wel eeeeeeeeerg lang voor iets waarin na de intro weinig opmerkelijks meer gebeurd.
Die akkoorden die inderdaad waaien (wat een mooi woord zeg!) Zijn strings akkoorden uit de Eminent 310 (klassiek Jarre hoor, heb ik niet bedacht) dooe een Phaser die door de freq. sweep de mix verleukt met waaien van de strings (dof, scherp, scherp dof etc). Is een standaard trucje
En het zijn maar een paar maten eigenlijk, de solo maakt het dat je niet meteen door hebt dat het maar zo'n kort stukje hebt.
De akkoorden heb ik zorgvuldig gekozen, eerst op papier (dat werk echt beter hoor dan zomaar wat pielen) en het bouwt spanning op door het uitstellen (hmmm) van de slotakkoorden: de E7 komt net als laatste weer voor de Am (basisakkoord).
Als je luistert naar wat ik staccato speel op de Eminent ta ta ta da tie daaa, tempo als in Equinoxe) dan hoor je wel leuke dingen, ook de langzame arpeggios zijn lollig. Het was een draak om te spelen hoor. Ook die idiote trompet die steevast hetzelfde tempo een lead braakt is live ingespeeld. Ik ging bijna gillen.
Drums zijn trouwens (intro) live op de TS12 ingeklopt en later de 307 erbij gemixt. Op een vast ritme, de fill-ins zijn gewoon op de TS12 gedaan.
Supertof trouwens dat er mensen zijn die dit soort muziek uberhaupt (duits he?) leuk vinden. Die mensen moet je met een lampie zoeken lijkt het soms wel.