Track: Hydrogen (Jarre?)

wesko

Artificial sounds R real
Nou weer heel wat anders: ik had de 4" strings van de Eminent ook gesampled en samen met de 8" gespeeld, ik had nog een stuk muziek liggen. Alles bij mekaar gegooid - geen PC, alleen toetsen.

Strings met phaser uit de 310, bass 1e tel CS2x (Euro preset), 2e tel Juno 106, drums uit MC307, rest uit TS-12. Daarna in SoundForge gecompressed vanaf -30dB, 2:1. De gephasede eminent strings zijn live, de rest strak uit de TS-12 getrokken.

Wat er volgens mij aan mankeert: snel in elkaar geplakt, bass volume niet constant, drums te zacht, soms wat rommelig... Maar hij danst lekker en het heeft wel wat. Met een leuke intro en slechte Duitse teksten (he du, Bursche, ins Buero!)... De track is bedoeld voor mijn album "Elements", moet in 2005 af zijn :doei:

Alweer minder ouderwets (hoewel, hoor je de strings?) en antiek dan mijn andere troep. Wat vinden jullie? Is dit een stijl die aanspreekt, waarom zou dit gedraaid worden, waarom niet?

Hier is-tie: http://www.weskomusic.nl/refer/weskomusic/audio/3.mp3 :walker:

Wil je het echt weten?

De balans van de mix klopt niet erg. En volgens mij zijn er maar weinig mensen die dit muzikaal trekken. Maar goed, als je maar lol hebt en gewoon door blijven gaan. :)

Wat bedoel je precies, ik wil het inderdaad echt weten... is het een wilde mix van stijlen, klopt het technies niet? Tell me allabout it. Spaar me niet. Maar ook positieve dingen mogen :)

Nou ja, voornamelijk de balans van de mix en timing kunnen stukken beter.
De muziek zelf is best wel eentonig.

Ik zou zeggen, ga daar eens mee aan de slag.

ik trek dit wel muzikaal hoor, of ik hoor 't niet meer goed want luister nu al 3 uur achter elkaar muziek ofzo :) maar het zou beter tot z'n recht komen als je de verhoudingen wat bijstelt
allereerst gewoon: bassgeluiden zachter en drums harder
en misschien wat subtielere basgeluiden

Origineel geplaatst door fuse
Nou ja, voornamelijk de balans van de mix en timing kunnen stukken beter.
De muziek zelf is best wel eentonig.
Ik zou zeggen, ga daar eens mee aan de slag.

Nou ik heb hier toch wel eentoniger stukken gehoord, dat zit nu eenmaal in de aard van de stijlen. Mix kan inderdaad wel beter. Het is ook geen release ;)

Balans en mix snap ik. Timing snap ik niet? Hoewel, ik hoor wat delay tussen de tracks. Ik heb ook een MIDI chain van stuks bij gebrek aan MIDI-splitter. Jooooh, ga ik maandag kopen, ik word er nu gek van. Staat een apparaat niet aan, doet de helft niks... :(

Origineel geplaatst door Bahamut
ik trek dit wel muzikaal hoor, of ik hoor 't niet meer goed want luister nu al 3 uur achter elkaar muziek ofzo :) maar het zou beter tot z'n recht komen als je de verhoudingen wat bijstelt
allereerst gewoon: bassgeluiden zachter en drums harder
en misschien wat subtielere basgeluiden

Ik was er al achter, bas was wel erg aggressief en drum viel wat op de achtergrond. De tracks waren ook niet constant van volume, allemaal dingen die gebeuren als je live speelt en niet alles met de hand corrigeert.

Bedankt voor je input :okdan:

netjes

netjes

ik vind die phaser juist heel tof op je trak!
verder zou ik hem graag nog eens luisteren als ie helemaal af is.

je doet je ding! en dat is goed!
mw

woh instant jarre idd!

tja de mix zuigt echt idd als ik heel eerlijk moet zijn. en dan voornamelijk de drums staan veel te zacht de bas idd te hard en de drums zelf vindt ik te onrustig. eq en compressie moet je maar eens flink gaan toepassen denk ik

maar idee is goed alleen wel wat meer variatie.

Back