wesko
Artificial sounds R real
Origineel geplaatst door Catalunya
Hi!
[...]
Wat je nog wel zou kunnen proberen:
Misschien het geheel een paar BPM's sneller
Wat distortion op de drums.
Die snare roffel mag wat scherper/feller (ik vind die roffel steeds als afsluiter niet echt passen, misschien proberen een ander snaregeluid)
Wat je ook nog zou kunnen proberen om gebruik te maken van een vocoder (met distortion), dan slaat het nog meer aan bij die Duitsers, vermoed ik. Anders vind ik het nummer iets te langdradig. Heb je geen vocoder, dan kun je het misschien met alleen een distortion proberen. Misschien zijn 2 of 3 regeltjes of een paar loze kreten al voldoende.
[...]
Ik zal 's spelen met de BPM's en wat drums distorten. Die roffel was "in 1x goed", dus ja, dan laat je het maar zo, het zat vrij snel in elkaar. Ik kan niet zo lang rekenen aan een compositie. Ik heb twee vocoders (in de Roland VS880 en Waldorf microQ, hebben elk hun eigen nukken en leuke kanten). Die loze kreten was ik al van plan, ik wacht tot ik een avondje ga
met wat vrienden en dan nemen we een kladblok erbij. Jah! Raus kommt er immer. Die Mannschaft hat kein Geld. Die Lehrerin blaest doch nicht jeden. Nou en zo dus. Moet lukken. Als ik weer de moed heb het te wijzigen pak ik deze postings er wel bij. En dan Fuse een kratje aanbieden voor het afmaken 

Het is wel een tijd geleden trouwens dat ik zo'n nummer probeerde te maken (ik kom er niet meer toe tegenwoordig), maar toen was het meestal erg triest: één idee (bijoiorbeeld een basloopje) en daar een nummer omheen doen uitbouwen, vooral bestaande uit arpeggio's eigenlijk (dus zo goed als geen melodie). Dan lekker lineaire opbouw (om de 8 maten of zo partij erbij) en uiteindelijk fade-out...
Oh ja, en op een gegeven moment alles transponeren natuurlijk (wat je trouwens ook zou kunnen proberen tegen het einde of zo).