TR-707 din sync in & midi out

Enzo.F

vrijwillig lid
He guys,

Ik heb NOG geen 707 maar binnen twee weken is er een van mij. Erg blij, mooi apparaat denk ik.
Is het volgende mogelijk?

JSQ-60 die via de DCB naar mn Juno-60 bespeeld.
JSQ-60 Din Sync 1 out naar TR-606 voor tempo.
JSQ-60 Din Sync 2 out naar TR-707 voor tempo
TR-707 Midi-out naar bijv. E-mu SP 12 voor tempo?

Pakt mn SP 12 dan het tempo van de JSQ-60 op via de midi out van deTR-707?

Of moet ik een MSQ-100 of een KMS-30 gebruiken?

Thanks for all replies,
Jeroen

Inderdaad een erg leuke machine, maar wat jij wil kan helaas niet.
Als je via midi synct is er geen din sync output.

Je kan bijvoorbeeld ook een roland sbx80 (midi naar sync) ergens opscharrelen.
Kost je de kop ook niet. Ik heb er ook 1, ook al gebruik ik hem eigenlijk niet.
Ik los het op een andere manier op...

Veel plezier met je toekomstige 707 en succes met het sequencen.

Mwah, volgens mij is er geen din sync out als je hem in de midi sync mode hebt staan, maar ik kan het mis hebben. Zo vaak gebruik ik ook geen midi.

Gewoon ff handleidinkje downloaden van die 707, kom je er snel genoeg achter.
Zo'n splitter is natuurlijk altijd handig...

Succes

707 kan din sync en tegelijkertijd midi sync uitsturen, maar alleen als hij als master wordt gebruikt. Andere mogelijkheden zijn er niet. De 707 stuurt als midi slave wel midi sync door via de midi out, maar daar heb je niks aan.

Aangezien je de jsq60 niet als slave kunt gebruiken, moet je inderdaad nog een ander apparaat er bij zoeken om alles te doen wat je wil...

Laatst gewijzigd:
Thanks voor de replies, helder verhaal. Punt is dat de JSQ-60 geen midi heeft. Zijn beperking is 2 keer din sync uit. Dus dat is (denk ik) het begin van mijn schakeling.
tis niet anders, opzoek naar een mulitplier.
Timar, thanks voor de 'SBX-80' tip!

[edit]
Ik zie dat de sbx-80 alleen Sync uit heeft?
IMG_3184.jpg

IMG_3184.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_rScBRKlTdoE/StFama3JlII/AAAAAAAAh4M/Hai2z2XpaPo/s1600/IMG_3184.jpg
[/edit]

Iemand nog een van die boxjes thuis liggen te stoffen?? (Verkeerde sectie, deze vraag, niet? ;) )

Jeroen

Laatst gewijzigd:
Of je neemt er zo eentje
2662842709_e6eac1a5b5_o.jpg

Of deze:
376156010_11e8c1c691_o.jpg

"Ja duh" :? Zeg jij dat nou tegen mij? Ik weet wel wat er op een SBX zit hoor. Reageerde alleen op de TS
Dat was toch ook zijn vraag, welk apparaat din-sync in heeft en midi out... en een sbx-80 heeft alleen Sync uit (dus niet sync in) constateerde TS... En ik denk dat hij zelf ook wel gezien had dat hij 1 midi in heeft en 2 midi uit aangezien hij zelf het pic postte.

Iemand nog een KMS-30 of MSQ-700 liggen te stoffen?
Ik heb interesse!

Jeroen

Ik zou dan de kms willen gebruiken voor het omzetten van Din Sync naar midi. De JSQ-60 blijft dan als master, die heeft 2 x Din Sync-uit. Een daarvan Din Sync in op de KMS-30 die het tempo kan doorzetten via midi naar andere midi equipement.

Jeroen

DINsync naar midi kan je misschien het beste zo'n doepfer msy2 voor gebruiken.

Ik heb de JSQ60 zelf ook gehad en heb er wel leuk mee zitten spelen, maar als echte sequencer is het natuurlijk niet echt veel. Het is meer een soort sketchpad.

De MSQ is een volwassen sequencer met alle uitgangen die je zou willen, dus toch wel een stuk flexibeler.

Maar dit is natuurlijk mijn mening. Wellicht is de JSQ60 voor jou een heerlijke sequencer :D

Denk dat de MSQ me meer zal brengen, inderdaad. Ik heb zowel Din als midi dus is een MSQ een uitkomst.

DINsync naar midi kan je misschien het beste zo'n doepfer msy2 voor gebruiken.

die doet toch alleen van midi naar dinc en trigger uit, niet anders om

die doet toch alleen van midi naar dinc en trigger uit, niet anders om
Nee midi naar trigger dat is een mcv4. Maar als de msy2 niet van din naar midi kan, zou TS hem wel aan zijn 707 kunnen hangen, de midi thru naar de SP12 en din sync naar de 606 bijvoorbeeld.

Back