TR-707 din sync in & midi out

Nee midi naar trigger dat is een mcv4. Maar als de msy2 niet van din naar midi kan, zou TS hem wel aan zijn 707 kunnen hangen, de midi thru naar de SP12 en din sync naar de 606 bijvoorbeeld.
Dan nog ik deze opstelling heb ik de JSQ-60 niet in tempo meelopen. Omdat de JSQ alleen din-sync uit heeft (2x). Het is me helder geworden dat dat alleen via een MSQ of een KMS gaat.

Dat lijkt me echt heel sterk... Volgens mij is S-d alleen om de 707 te slaven aan din sync. Zover ik me kan herinneren stuurt hij dan verder geen midi sync uit. Ik kan het mis hebben, ik weet eigenlijk zeker dat ik het niet mis heb, maar ik kan het nu niet testen. Ik weet wel absoluut zeker dat hij in S-n (midi slave) geen din sync uitstuurt, alleen daarom lijkt het me sterk dat hij als din slave wel midi zou uitsturen. Maar het zou kunnen.

Volgens mij heeft Chinetti gelijk.

Misschien off-topic, niet van toepassing of ten overvloede maar mocht je iets dergelijks in je studio hebben staan: o.a. de Novation DS, Jomox Xbase09 en x0xbox hebben ook allemaal DINSync uit.

Guys...
Vandaag de 707 opgehaald. kom net thuis en direct aansluiten, weet je, niet eerst even iets drinken, gewoon direct proberen. Wat blijkt:

JSQ-60 - dcb uit - juno-60
JSQ-60 - din1 uit - 606
JSQ-60 - din2 uit - 707
TR-707 - midi uit TR-505 midi in

Dat werkt allemaal. De 707 dient in de "S-d"-stand te staan en dan zet ie de sync door naar midi. Dus start/stop en tempo worden doorgezet!
Allen dank voor de replies en het meedenken.

Kanarie heeft er echt veel verstand van... :) or just his lucky shot...

cheers...

tjonge

Ik heb dus alleen gechecked of ie dus het tempo en de start / stop doorgeeft naar midi. Dat doet ie. Hoe de 707 in deze setup met channels en met omni-modus en dergelijke omgaat weet ik niet.
In mijn opstelling is het zo dat de JSQ tempo bepaald.
Jeroen

Werkt het ook andersom, dus van midi naar dinsync?

wow super .. ga ik vanavond proberen of hij geshufflede dinsync in geshufflede midi omzet
zou heeeelemaal te gek zijn.

Net geprobeerd, midi naar dinsyncen doet hij niet. Jammer want dat zou echt heel mooi zijn.

Guys...
Vandaag de 707 opgehaald. kom net thuis en direct aansluiten, weet je, niet eerst even iets drinken, gewoon direct proberen.

:)

Kanarie heeft er echt veel verstand van... :) or just his lucky shot...

cheers...

Pure ervaring :peukie: Gewoon alles proberen in blinde synchronisatiewoede. Zonder eten of drinken totdat het strak loopt.

Het blijven leuke drumcomputers, imo. Ook al zijn de geluiden wellicht uitgemolken.

Het blijven leuke drumcomputers, imo. Ook al zijn de geluiden wellicht uitgemolken.

Sorry hoor, maar ik hoor genoeg dikke vette neue releases met 707/727 sounds die ik echt niet uitgemolken vind klinken, durf te eq'en enzo.

Ik vind het ook vaag om te horen van iemand die alleen maar TR drumdozen heeft :?

Ik vind het ook vaag om te horen van iemand die alleen maar TR drumdozen heeft :?
Dat mag jij vaag vinden, dat is jouw eigen persoonlijke mening en dat respecteer ik.

ik echt niet uitgemolken vind klinken, durf te eq'en enzo.
Je leest schijnbaar alleen de 2e zin die ik bij dezen zal corrigeren: met wellicht bedoelde ik "ook al vinden sommigen". Zelf vind ik dat uiteraard niet anders had ik ze niet :luv:

Oude topic hier :)

Lees ik dat goed en kan de 707 gewoon slaven naar DIN SYNC? Ik lees nl tegenstrijdige berichten op't net. MIDI hoeft er niet aan te pas te komen. Gewoon DIN SYNC out van Analog Four naar DIN SYNC in 707. Dus zoals de tr909 sync in

Ik was altijd vanuit de veronderstelling dat de 707 zowel din sync master als slave kan zijn via dezelfde DIN socket, maar nu begin ik te twijfelen :)

Kan iemand even bevestigen? ;)

Dacht van wel: ze noemen de 707 en 727 swiss army knife.
3 google tellen later

Attachments

• IMG_5971.jpeg
    IMG_5971.jpeg
    511,5 KB · Bekeken: 27
Back