Korg Poly 800

nielsderckx

chaoz please...
Een Korg Poly 800...

De meningen zijn er over verdeeld...maar ik ben al een tijdje op zoek naar het ding...heb er nu een gevonden...

Nu vraag ik me af; wat mag zon ding tegenwoordig nog kosten?
Deze beste man vraagt er namelijk 250 euro voor...

Nu vinden sommigen uiteraard 50 euro al te veel voor zon apparaat, maar toch, ik wil er graag 1, en dit is (tot nu toe) de enige die ik vind.

Ik ben over het algemeen niet te beroerd om (te) veel geld uit te geven voor iets wat ik gewoon graag wil hebbe-hebbe-hebbe...maar toch..

wat vinden jullie?

wb je eerste punt moet ik je gelijk geven, het is me daar een lelijk ding!!...maar dan ook weer zo vaudt dat ie bijna weer cool is..

Gebruiksgemak (of het gebrek daar aan) is wat mij betreft overheen te komen, ik heb een mks50 in n rack hangen, ook een onding om te programmeren, maar desalwelteplus toch 1 van mn lievelingen.

ik heb m even in optie gezet....maar als iemand ergens anders een goedkopere weet...speak up..

goedver..

hij is gister verkocht hoor ik net, dr lopen dus meer idioten rond die er 250 eur voor over hebben..

Voor een mks heb je een programmer (of een editor voor de pc). De p800 is wel te modden (cutoff/resonance). 250 euro is echt te veel, 125 max. en daar vind je ze echt wel voor.

Hij klinkt niet plastic en blikkerig, hooguit kazig ;)

en wat is er mis met plastic en blikkerig?

Ik zou er niet meer dan 100 euro voor geven. Poly 800 is een leuk ding, zeker met de filtermod maar hij is redelijk beperkt. Een en ander wordt gelukkig aardig goed gemaakt met de chorus (die is erg lekker) en de chord hold functie. Programmeren is echter een absolute verschrikking door de extreem irritant in te stellen parameters en de midi implementatie is op zijn zachtst gezegd nogal ruk. Mijn poly 800 kreeg op een gegeven moment kuren waardoor alle parameters plotseling een bereik van 00 tot 99 hadden ofzo en ik telkens een half uur aan het scrollen was door waarden voordat ik uberhaupt iets geprogrammeerd had. Misschien was het alleen een gare batterij, maar ik kreeg de indruk dat er meer aan de hand was. De sound zou ik zeker niet plastic en blikkerig noemen. Wat er uit komt is beperkt maar klinkt best ok. Die van mij is niet meer helaas maar ik voel me ook niet echt geroepen om een nieuwe te kopen.

Het sequencertje is ook wel leuk.

hahaha, heerlijk!

De sound zou ik zeker niet plastic en blikkerig noemen.
hij moet het voornamelijk hebben van het stapelen van blokgolven en 'zaagtanden' (die eigenlijk ook meer naar blokgolven neigen maar ok) met een LFO modulatie er op en dat alles nog door een VCA met env en dan tenslotte nog ff door een monofoon filter and that's it... da's allemaal niet echt spannend te noemen qua synthese helaasch en daarbij dan ook nog die spartaanse interface maakt het al met al gewoon niet echt geweldig...

maar hij's nutuulk ook door die te-gek-vet-wreede-housuh detroit meneren gebruikt dus tsja...

ik zou hem misschien al een stukje interesanter hebben gevonden als je tenminste fatsoelijk de parameters kon ingeven middels drukknoppen + data slider o.i.d.

Ja, 100 euro is de marktwaarde ongeveer van dit apparaat dacht ik. Ik zou er geen 250 voor geven.

Volgens mij zag ik er zelfs 1 voor 25 gaan een jaar terug ofzo, maar dat is gewoon mazzel hebben.

Poly 800 is een leuk ding, zeker met de filtermod maar hij is redelijk beperkt.
ik zie liever een oscillator sync mod ofzo, dat zou het een stuk interesanter maken ineens
(maar dat zou wel weer niet kunnen anders was het al gedaan)...
Het sequencertje is ook wel leuk.
ach kom :D via midi is leuker...

@TS

Heb jij nu al een Poly800??

Ik weet iemand die er eentje serieus wilt verkopen voor een normale prijs.
Bij interesse kan jij mij evt. een PB sturen. Het gaat om een Reversed Keys model.

ik zie liever een oscillator sync mod ofzo, dat zou het een stuk interesanter maken ineens
(maar dat zou wel weer niet kunnen anders was het al gedaan)...

ach kom :D via midi is leuker...

een soort van sync kan wel, maar de modders weten niet hoe...........

:mega:

Ik heb er inmiddels 1 voor een normale prijs over mogen nemen van een zeer attent forumlid! Ga aanstaande zaterdag een reversed keys ophalen in Breda!

Bedankt voor jullie reacties nogmaals.

Wat was die normale prijs?

Back