simply red sample

WarmeBakker

Ouwe rot
hoi, weet iemand waar je het bekende triangle geluid van dat nieuwe nummer van simply red uit haalt, uit welke synth? schijnt trouwens een sample van darryl hall te zijn ofzo, klopt dat ?

wie weet er meer over,

mvg, ar en bee.

Ja is van Hall&Oates!! Is nogal een gewoonte van Simply Red...

gr. Mario

Ik hoor ook niet echt een duidelijke triangle in dat nummer...

Of bedoel je dat hoge riedeltje met een triangle golfvorm ofzo?

Da's toch gewoon een riedeltje op zo'n jaren zeventig e-piano? Een *fijne* jaren 70 e-piano, maar volgens mij is zo'n geluid wel te vinden in de meeste synths. In m'n Nanopiano module zit i.i.g. wel iets dat er op lijkt. Een "belklank" en dan flink hoog transponeren, met een flinke sostenuto (pedaal flink intrappen ;))

Origineel geplaatst door metatron
Ik vind het maar een ruk nummer, ieriteer me zwaar aan ze basslijn.

Wat??? De baslijn van "I can't go for that" is juist heftig... het typische geluid
van een over-gecomprimeerde Precision bas met flatwound snaren. Zo maken ze
ze niet meer ;)

Origineel geplaatst door WarmeBakker
komt die down arpeggio in dat nummer niet uit een DX-7 (TX-7) ?

Nee uit FM7 :duivels:

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Wat??? De baslijn van "I can't go for that" is juist heftig... het typische geluid
van een over-gecomprimeerde Precision bas met flatwound snaren. Zo maken ze
ze niet meer ;)

kijk hier spreekt een kenner ...

heb je ook basgitaren thuis staan ?
kan je dergelijk sound maken ?
lijkt mij wel cool .. plaats eens wat .. ;)
(ah ik heb gevonden .. eens luisteren )

enne de franse Dj eric had de sample ook zo gebruikt in ' we need love'
erg vetjes

Dat geluidje is gewoon de fender rhodes met een lange release, dat zit in heel veel platen. GIll Scot Heron, Bob James, Headhunters etc etc.

hmmm, dat hoge riedeltje uit 'Sunrise' is toch niet zo moeilijk? da's een doodordinaire fender rhodes met een vleug chorus met het sustain pedaal aan. F2#-D2-B1-G1......F2#-D2-B2-F#1...... vind het nou niet zo bijzonder. Maar het nummer klinkt ondanks gecovered wel lekker

'k heb het toevallig gisteren nog ff gespeeld op een Clavia Electro! wat een heer-lijk keyboard is dat toch. Die haalt echt het beste uit je naar boven echt waar. :okdan: je vingers glijden gewoon over die toetsen. En die clavinet samen met de pedaal naar de wah-wah wauw!

Laatst gewijzigd:
Back