Eagle Light of Nonprofit ?

demian

Ojee
Zijn d'r hier mensen die met Eagle Light edition werken of hebben gewerkt en zijn overgestapt of willen overstappen naar een hogere versie, bijvoorbeeld non-profit?

Ik ben met Eagle Light een en ander aan het rommelen maar loop soms tegen bepaalde limitaties aan, bijv, snap-to-grid, zit er niet in, en nog wel een paar dingen.

De non-profit versie kost $125,- en ik zit er aan te denken om over te stappen, het gaat me dus niet om de grotere printsize die deze versie aan kan, maar puur de overige limitaties.

Meer mensen die het de moeite waard vonden om over te stappen, of is het echt niet nodig voor kleine dingen.. ?

http://cadsoft.de/nonprofit.htm

ik gebruik bij gebrek aan beter nog steeds de demoversie.
maar eigenlijk vind ik het allemaal niet zo lekker werken.

vooral het gebruik van de library is ronduit storend.

voor schema´s ben ik nog steeds op zoek naar een goeie .
eentje waarbij je de meest essenciele onderdelen gewoon uit het scherm kan selecteren.
(een soort van pick´n place)
en dan voor linux , als het even kan ( met eagle dus wel)

:koffie:

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van Eagle, maar ik ben dan ook iemand die nog ouderwets "met de hand" van schema naar print gaat (dus niet via een netlist). Dus ik heb zelf een pcb-programma dat alleen maar pcb's kan maken (en dus geen schema's).

Die gebruik ik ook, met name omdat de output erg DIY-vriendelijk is (standaard fatsoenlijk formaat eilanden, genereren van etsmiddel-beperkende vlakken, printer-output die erg geschikt is voor zelf belichten/etsen, etc.). Maar je moet dus wel zelf van schema naar pcb kunnen gaan dan.

Okay thanks.. :)

Om de snap-to-grid in Eagle valt trouwens heen te werken door de default grid te gebruiken die in inch-mode staat.
Snap to grid in milimeters gaat niet lukken met de light versie.

Het was even puzzelen met de juiste settings, maar in eagle kan je vrij toch vrij gemakkelijk de eilandjes groter maken.

Het kan op 2 manieren, of je componenten aanpassen in de library, (wat ik nu even niet gedaan heb)

Of via het panel met de 'Design Rules', dan worden alle eilandjes in een keer aangepast op de print aangezien de Designrules de Componentdatabase overuled.

eaglehot.jpg

Ik heb het idee dat een Top van 30 en Bottom van 10 tot een mooi eilandje leidt voor DIY-ers. :W

Back