Hoe kan je een kick Layeren in cubase ?

RonaldTR808

Ingeburgerd
vorige maand ben ik overgestapt naar cubase 5 hiervoor gebruikte ik fruity loops.
in fruity loops kon ik heel makkelijk samples layeren zie afbeelding onderin.
kick.JPG

zoiets wil ik ook in cubase 5 doen. heb een beetje gezocht hoe je een sample kan doorsturen naar een group. ik heb dat op deze manier gedaan zie foto.

layer%20cubase.JPG

het is gelukt alleen de kick klinkt niet hoe die moet klinken. als de vraag is waarom 3 x kick layeren ?

omdat ik kick1 normaal wil laten zonder effecten 2de kick wat EQ en compresssie en 3de kick Back ground kick.

zie tabel
Group 1 = kick 1 Geen effecten
Group 2 = kick 2 EQ Compressie
Group 3 = kick 3 EQ low pass filter Background kick met reverb

zo doe ik ook met fl studio, alleen bij cubase klopt het geluid niet.
wanneer ik kick 3 fader omhoog duw dan gaat de volume van kick 2 lager ofzo en dan duw ik kick 2 ietsjes omhoog dan hoor je kick 3 weer minder laag. =(

het lijkt wel een automatische EQ regelaar ofzo die de Toon zelf regelt. maarjah is er een andere manier ? volgens mij doe ik iets verkeerd.:stupid

Gewoon drie kicks laden in Battery en deze naar verschillende outputs sturen. Dan een group track aanmaken en de drie Battery channels in de mixer naar de group track sturen ipv naar de master.

Gewoon drie kicks laden in Battery en deze naar verschillende outputs sturen. Dan een group track aanmaken en de drie Battery channels in de mixer naar de group track sturen ipv naar de master.

waarom 3 kicks in battery laden in fl studio kan dat toch ook ?
of werkt iedereen zo. :)

thanks iedergeval ;)

Jij wilt toch drie kicks layeren? Dat kun je doen door drie kicks te laden in dezelfde cell, maar drie kicks in drie verschillende cells laden en naar verschillende outputs sturen (misschien kan dit ook wel vanuit één cell) geeft je drie verschillende channels in de mixer die je dus elk apart kunt bewerken met EQ en effecten. En vervolgens ga je deze als één samenvoegen door ze naar de group channel te sturen (niet gaan zitten klooien met sends zoals je in je tweede afbeelding hebt gedaan).

Jij wilt toch drie kicks layeren? Dat kun je doen door drie kicks te laden in dezelfde cell, maar drie kicks in drie verschillende cells laden en naar verschillende outputs sturen (misschien kan dit ook wel vanuit één cell) geeft je drie verschillende channels in de mixer die je dus elk apart kunt bewerken met EQ en effecten. En vervolgens ga je deze als één samenvoegen door ze naar de group channel te sturen (niet gaan zitten klooien met sends zoals je in je tweede afbeelding hebt gedaan).

aha hier heb ik nooit aan gedacht dit is een goede alternatief om kicks te layeren. zo moet het dus :)

thanks lotus :luv:
voortaan ga ik niet meer met die sends klooien maar een reverb kan ik wel sturen toch :P

Een reverb wordt meestal als send effect gebruikt, maar kan soms mooier klinken als insert. Uitproberen dus. 8)

waarom kicks layeren?! :? 8D

wordt een zompige zooi... dus gewoon 1 dikke kick maken die echt goed is...

Waarschijnlijk ben jij niet zo ver ;)

een kick layeren maakt de kick steviger alleen je moet wel onodige freq weghalen. anders krijg je te veel laag.

maarjah iedereen werkt anders omdat je geluid op verschillende manier kan bewerken.

maar wat feit is een goede mix krijg je door goed EQ en compressen.

als je digitaal werkt dan is perfect kick veel moeilijker dan met een Console.

Hier een voorbeeld

Kick 1 normaal compressen niet hard

kick 2 geeft punch heel veel laag weghalen tot 250hz met low shelf filter zo dat je meer kan compressen Threshold op -15 ratio 6.1 8 gain 10db

kick 3 geeft laag diepte alle hoog weg filteren met high pass filter tot 85hz met een reverb small room 1.5 sec met een goede subwoofer of monitor hoor je die lage diepte.

nu moet je faders volumes wel goed zetten.

probeer maar is.:)

Je mag deze tutorial ook best van geluid voorzien, hoor. 8)

6 is meestal zo snel niet en moet nog veel leren ja.
maar je komt er wel hoor 6! zet hem op!
voor je het weet layer jij ook 25 kicks en hoor je bij de echte mannen-club.

Een reverb wordt meestal als send effect gebruikt, maar kan soms mooier klinken als insert. Uitproberen dus. 8)

... kan je dit wat verder toelichten? Heb je het hier over HW/SW? Welke DAW? Welke verb? Want eerlijk gezegd val ik wel ff van m'n stoel als ik dit lees.

Reverb als send effect voegt galm toe aan het originele geluid. Reverb als insert effect vermengt de galm met het originele geluid en kan het originele geluid verzwakken. Bij lage percentages galm zul je niet zoveel verschil horen tussen deze twee methodes. Bij hogere percentages echter wel.

die link moet je even kopiëren plakken in adres balk want ik weet niet hoe je een audio clip kan plaatsen hier op synthforum.

waarom 3 kicks in battery laden in fl studio kan dat toch ook ?
of werkt iedereen zo. :)

thanks iedergeval ;)

Heb je Cubase 5 of Cubase 5 Studio?

Ik zou in groove agent one de drie kicks inladen en allemaal op een eigen kanaal zetten, al heb je drie keer dezelfde kick.
Dan kan je ze in die kanalen editen en vervolgens groeperen voor het geval je wilt sidechainen oid.

Edit: juist ja, zoals lotuz al zei :P
pic: http://a.yfrog.com/img28/652/koebaas.jpg

Iemand met de username RolandTR808 mag per definitie geen kicks layeren in een software programmaa, laat staan hier een vraag over stellen.

:slotjuh:

Iemand met de username RolandTR808 mag per definitie geen kicks layeren in een software programmaa, laat staan hier een vraag over stellen.

:slotjuh:

Goh! ik wordt duizelig als ik naar je afbeelding kijk :o:

Reverb als send effect voegt galm toe aan het originele geluid. Reverb als insert effect vermengt de galm met het originele geluid en kan het originele geluid verzwakken. Bij lage percentages galm zul je niet zoveel verschil horen tussen deze twee methodes. Bij hogere percentages echter wel.

Ok, je bedoelt dus gewoon het gebruik van de dry/wet-regeling :)

Maar mooier klinken als insert dan als send? Nee dus, hangt puur af van de mix.

Back