RonaldTR808
Ingeburgerd
vorige maand ben ik overgestapt naar cubase 5 hiervoor gebruikte ik fruity loops.
in fruity loops kon ik heel makkelijk samples layeren zie afbeelding onderin.
zoiets wil ik ook in cubase 5 doen. heb een beetje gezocht hoe je een sample kan doorsturen naar een group. ik heb dat op deze manier gedaan zie foto.
het is gelukt alleen de kick klinkt niet hoe die moet klinken. als de vraag is waarom 3 x kick layeren ?
omdat ik kick1 normaal wil laten zonder effecten 2de kick wat EQ en compresssie en 3de kick Back ground kick.
zie tabel
Group 1 = kick 1 Geen effecten
Group 2 = kick 2 EQ Compressie
Group 3 = kick 3 EQ low pass filter Background kick met reverb
zo doe ik ook met fl studio, alleen bij cubase klopt het geluid niet.
wanneer ik kick 3 fader omhoog duw dan gaat de volume van kick 2 lager ofzo en dan duw ik kick 2 ietsjes omhoog dan hoor je kick 3 weer minder laag.
het lijkt wel een automatische EQ regelaar ofzo die de Toon zelf regelt. maarjah is er een andere manier ? volgens mij doe ik iets verkeerd.
in fruity loops kon ik heel makkelijk samples layeren zie afbeelding onderin.
zoiets wil ik ook in cubase 5 doen. heb een beetje gezocht hoe je een sample kan doorsturen naar een group. ik heb dat op deze manier gedaan zie foto.
het is gelukt alleen de kick klinkt niet hoe die moet klinken. als de vraag is waarom 3 x kick layeren ?
omdat ik kick1 normaal wil laten zonder effecten 2de kick wat EQ en compresssie en 3de kick Back ground kick.
zie tabel
Group 1 = kick 1 Geen effecten
Group 2 = kick 2 EQ Compressie
Group 3 = kick 3 EQ low pass filter Background kick met reverb
zo doe ik ook met fl studio, alleen bij cubase klopt het geluid niet.
wanneer ik kick 3 fader omhoog duw dan gaat de volume van kick 2 lager ofzo en dan duw ik kick 2 ietsjes omhoog dan hoor je kick 3 weer minder laag.
het lijkt wel een automatische EQ regelaar ofzo die de Toon zelf regelt. maarjah is er een andere manier ? volgens mij doe ik iets verkeerd.