welke kleine synth met speaker en USB?

...
Speciaal voor dat doeleinde heb ik die microSAMPLER gekocht: topgeluiden en dat zeer mobiel, dus overal te gebruiken..... Hetzelfde geldt denk ik voor de microKORG (XL)

hebben die 2 een luidsprekertje?

Walter

Of zoek je iets dat echt speakertjes heeft? In dat geval kan ik je aanraden om een X-mini speakertje te kopen. Klinkt prima en is klein!

Eigenlijk liefst speaker; de synth moet geen super geluid produceren. Enkel iets goed genoeg om een melodietje te zoeken/ te spelen.
Dus: klein, een dikke 2 octaven, liefst aanslag gevoelig; speaker, PC link en iets dat in de verte op een piano lijkt.
microSAMPLER en microKORG zijn kwa toetsen/breedte ok. Alleen jammer dat er geen speaker in zit en eigenlijk veel te complex voor wat ik het wil gebruiken. Enkel domweg in de zetel en wat tokkelen en soms even aan de PC.

Walter

Ik denk dat alles bijeen je best eens naar de casio/yamaha keyboards ziet (niet "synthesizers"). Nieuwere modellen hebben best wel goede piano's, orgels, ect. sommige hebben ook ingebouwde sequencers etc. Oudere modellen hebben vaak wat meer charme (en lijken me iets steviger gebouwd) en zijn spotgoedkoop. Maar hebben wel minder realistische geluiden. Let wel even op of ze midi hebben, en of je full size of kleinere toetsen wil; de meeste zijn ook niet aanslaggevoelig. Sommige werken ook op batterijen - met oplaadbare batterijen ben je weer wat mobieler. ALs het niet realistisch moet zijn: ik heb bv net een Yamaha PSS-780 gekocht (FM synthese), is wel leuk - maar misschien net te groot om mee in de zetel te zitten maar er zijn kleinere vergelijkbare modellen. Niet aanslaggevoelig. Later modellen gebruiken samples en zijn dus wat realistischer. Joris

(Ah ja dingen zijn 2dehands goedkoop hé: zo'n prijs http://muziek.marktplaats.nl/keyboards/359489773-portasound-yamaha-pss-780-music-station.html is om te lachen. Ik betaalde 40 euro en dat is ruim voldoende ... Op marktplaats zoeken met als zoek term "yamaha pss" of "yamaha psr" voor nieuwere modellen, "casio mt" of "casio ct" of gewoon casio.)

Laatst gewijzigd:
Back