Goede Trompet Vst

michel_v

Stamgast
Goeden morgen,

Voor een track ben ik op zoek naar een trompet sound.
Nu heb ik er al diversen vst's geprobeerd maar kan niet echt een geluid naar mijn zin vinden.
Ik heb geprobeerd de Korg M1, de Arturia Brass, en de Philharmonik.
Uit de Philharmonik heb ik wel wat gevonden en in mijn track gezet, maar nog niet gevonden wat ik zoek.

Ik zou graag een sound hebben zoals deze:

Chris Lake - la tromba

Of Steve Angello - Valodja ( bij 1 min 4)

Ben benieuwd, en alvast bedankt :-)

gr Michel

Bel iemand die trompet speelt en neem dat op. Dat lijkt me het meest overtuigend denk ik. Ik heb ook nog nooit een gitaar-vst gehoord die overtuigend een gitaar emuleerde.

Ja ik weet dat een echte trompet inspelen het beste klinkt, maar zo te horen aan de bovenstaande tracks zijn het ook gewoon softsynth's.
Plus dat ik niemand ken die trompet speelt :-)

zal je verassen maar het zijn de standaard trompetjes uit de EXS van logic met wat plug ins er over heen

@matrixxx: Ik dacht al dat het een niet zo bijzondere plug-in moest zijn, heb wat video's van futere music bekeken, en een echt bijzondere studio hebben ze niet.
Tenminste niet bijzonder, ze gebruiken beiden merendeel soft synth's.

@ de rest bedankt!

Ik zal eens even kijken welke ik het beste kan gebruiken :-)

@ artists-choice: ben nu hein horns aan het installeren. :-)

Die had ik nog liggen, laat wel even weten.

Ja ik weet dat een echte trompet inspelen het beste klinkt, maar zo te horen aan de bovenstaande tracks zijn het ook gewoon softsynth's.
Plus dat ik niemand ken die trompet speelt :-)

Die "La Tromba" is inderdaad wel zo ge-edit dat er weinig origineel karakter in zit.
"Valodja" is het zelfde verhaal, klinkt veel te strak om echt in te spelen, je zit er als muzikant al gauw een paar ms naast.

Wil je écht iets beters dan Philharmonik dan is het een kwestie van netwerken bij de lokale muziekvereniging of muziekschoo. Trompet VSTi's zijn over het algemeen wel OK, maar de articulatie als een écht trompet is gewoon kl$#^ om te programmeren en vervolgens krijg je alsnog een onrealistisch geluid.... Denk er alleen al eens aan crescendo/decrescendo, het aanzetten op het mondstuk enz.

aldus ik als oud trompettist (nee, ik heb hem niet meer thuis, anders was ik met alle plezier even langs gekomen;))

Ik heb inmiddels Hein Horns geïnstalleerd, en ben er heel tevreden over.
Klinkt eigenlijk net zo als de 2 bovenstaande tracks!
Moet wel nog een beetje effecten uitproberen enz, maar denk dat het hiermee helemaal goed gaat komen! Echt een aanrader!

Laatst gewijzigd:
Ik heb inmiddels Hein Horns gebrocheerd, en ben er heel tevreden over.

Ingenaaid? Ben benieuwd hoe kek dat op je kleding staat! :P

Oww haha, zie het nu pas, komt denk ik omdat een foutje gemaakt heb met de spelling controle :-)

Maar het staat goed hoor op me kleding ;-)

Ik moest meteen weer aan deze thread denken toen ik dit nummer hoorde.
hij is erg leuk gedaan... :)

kleine noot: vooral bij 4.40 hoor je overduidelijk dat dit in het echt bijna niet zo vloeiend kan

Ik heb inmiddels Hein Horns geïnstalleerd, en ben er heel tevreden over.
Klinkt eigenlijk net zo als de 2 bovenstaande tracks!
Moet wel nog een beetje effecten uitproberen enz, maar denk dat het hiermee helemaal goed gaat komen! Echt een aanrader!

Beter dan Arturia dus.
Is dat dan de "Volume 1 solo instruments"? Ik zie dat ie iets van 300 euro is.

Back