fizmo / SoundDiver probleem

muxer

TROS lid
hallo forummers,

ik heb een probleem om met SoundDiver mijn ensoniq Fizmo te editten: als ik in het Install window de fizmo aanklik en op Scan druk, dan vindt ie hem niet.

de midi-kabels zitten volgens mij goed, want ik kan wel een sysex-dump van een patch maken, die opnemen in cubase en 'm weer terug dumpen naar de fizmo.

heeft iemand een tip?

alvast bedankt

Staat er niet toevallig een filter aan in je Fizmo die sysex messages filtert ?

noop, als ik de in cubase opgenomen sysex dump afspeel, dan ontvangt de fizmo die goed.

Misschien te simpel, maar ik controleer het toch even. Heb je wel de juiste midipoort geselecteerd in Sounddiver ? En weet je misschien of het midikanaal uitmaakt, of dat dat geen verschil maakt ?

eeeh,

volgens mij trekken sysex boodschappen zich niet zoveel aan van midi kanalen, want volgens mij wordt de sysex id gebruikt om aparaten uit elkaar te houden. de sysex id van de fizmo heb ik nu op '000' staan, maar ik heb 'm ook al op andere waarden geprobeerd (stel dat '000' stiekem betekent 'ik doe niet mee' :) )

in sounddiver kan ik verder ook nergens invullen op welk midi channel ik zou scannen.

als ik het Midi-monitor window open trek, dan zie ik dat sounddiver op alle midi uitgangen (Midisport 2x2 Out-A + Out-B, SoundBlaster MIDI Synth + MIDI-Uit) berichten uitzendt.

???

Sysex trekt zich inderdaad niets aan van midikanalen. Maar ik dacht dat er misschien een mogelijkheid bestond dat het midikanaal wel uitmaakt, omdat sounddiver bijv. default probeert ook standaard cc's te versturen ter identificatie van een synth. Dat is dan niet zo.

Het OS van je Fizmo, is die wel compatibel met degene die sounddiver zoekt ?

ff checken, de OS versie is 1.10 en volgens de emu site is dat de meest recente. ik kan binnen sounddiver nergens iets vinden over het verwachte versienummer, maar ik heb het programma een week geleden gekocht, dus je zou verwachten ...

bedankt trouwens voor het meedenken zover ...

hoi,

kan het zijn dat in Sounddiver de verkeerde midi-poort staat ingesteld?
heb ik zelf ook wel eens gehad.

werkt Sounddiver wel met je andere synths/apparatuur of gebruik je sounddiver alleen met je Fizmo ?
m.a.w. wordt andere apparatuur wél herkend?

scan eens alle apparatuur ipv alleen de Fizmo.

probeer anders eens alléén de fizmo aan te sluiten op je midi-poort (zonder de midisport), en daarna scannen met sounddiver.

Vins.

Ik heb ook nog nooit automatisch een synth gevonden met SoundDiver. Gewoon handmatig adden.

Origineel geplaatst door Ingo Debus
First, SoundDiver's "Scan" feature doesn't work at all with the Fiz.
This is due to a bug in Fiz's OS. But you can add Fiz manually to
SoundDiver's setup window.
Second, if the device ID displayed on Fizmo is 000, it's device ID in
SoundDiver has to be set to 1. SoundDiver starts counting with 1 while
Fizmo's own display starts counting with 0.
(ff geknipt uit http://groups.yahoo.com/group/FIZMO/message/2328)

ok!

nu doet ie al veel meer. maar tijdens het requesten van de geluidsinstellingen krijg ik tig-keer een "Text not found." error pop-up, en heeft hij daarna maar 1 geluidspatch ingeladen ...

ik ga nog wel ff verder stoeien ...

bedankt!

Back