RichardMusic
Ingeburgerd
Allereerst hoor ik dat ik dit goed geplaatst heb op 't forum hier.
Zoals in mijn voorsteltopic waarschijnlijk al wel gezien, een nieuweling hier.
Nu wil ik proberen een goede start te maken met produceren, en behalve wat ik ondertussen allemaal gelezen heb, jullie om wat advies/tips te vragen i.v.m. het beginnetje wat ik ondertussen gemaakt heb (wat hopelijk een redelijk uitgangspunt is...?)
Muziek ervaring heb ik een beetje (7 jaar gedrumt en draai nu een jaar of 3) en wat software betreft ben ik alleen lange tijd bezig geweest met Tracker software. Totaal andere opzet, ben ik me van bewust en is ook zeker wenselijk geweest hoor! Maar heb dus wel een klein beetje muzikale 'geschiedenis'!
Aan spulletjes heb ik afgelopen weken gekocht;
Pc (Windows, geen mac) en morgen krijg ik Cubase 5 essential binnen.
Monitor speakers, Lexicon Alpha audiointerface, Yamaha KX-49 USB keyboard.
Hoop in elk geval dat dat een beetje redelijk is om mee te beginnen voorlopig?
Nu wil ik me voornamelijk gaan richten op Dance en Hardstyle.
Dat is vooral handig voor het gevraagde duwtje in de goede richting denk ik!
Ik heb dan(behalve wat er bij Cubase ess. zit evt.) ook nog de Synth1 en Vanguard Vsti's.
Dit een beetje op advies van mensen en gezoek op internet.
Kan ik hier een beginnetje mee maken denken jullie (evt. wat tips voor de starter misschien?). En, heb ik ook evt. nog samples of samplepacks nodig of iets dergelijks?
In elk geval hartelijk dank aan diegenen die mij een beetje op weg willen helpen. Ik hoop daarvoor genoeg informatie te hebben gegeven zo...
Zoals in mijn voorsteltopic waarschijnlijk al wel gezien, een nieuweling hier.
Nu wil ik proberen een goede start te maken met produceren, en behalve wat ik ondertussen allemaal gelezen heb, jullie om wat advies/tips te vragen i.v.m. het beginnetje wat ik ondertussen gemaakt heb (wat hopelijk een redelijk uitgangspunt is...?)
Muziek ervaring heb ik een beetje (7 jaar gedrumt en draai nu een jaar of 3) en wat software betreft ben ik alleen lange tijd bezig geweest met Tracker software. Totaal andere opzet, ben ik me van bewust en is ook zeker wenselijk geweest hoor! Maar heb dus wel een klein beetje muzikale 'geschiedenis'!
Aan spulletjes heb ik afgelopen weken gekocht;
Pc (Windows, geen mac) en morgen krijg ik Cubase 5 essential binnen.
Monitor speakers, Lexicon Alpha audiointerface, Yamaha KX-49 USB keyboard.
Hoop in elk geval dat dat een beetje redelijk is om mee te beginnen voorlopig?
Nu wil ik me voornamelijk gaan richten op Dance en Hardstyle.
Dat is vooral handig voor het gevraagde duwtje in de goede richting denk ik!
Ik heb dan(behalve wat er bij Cubase ess. zit evt.) ook nog de Synth1 en Vanguard Vsti's.
Dit een beetje op advies van mensen en gezoek op internet.
Kan ik hier een beginnetje mee maken denken jullie (evt. wat tips voor de starter misschien?). En, heb ik ook evt. nog samples of samplepacks nodig of iets dergelijks?
In elk geval hartelijk dank aan diegenen die mij een beetje op weg willen helpen. Ik hoop daarvoor genoeg informatie te hebben gegeven zo...